بازگشت به صفحه کامل

افزایش 2 برابری برداشت پسته در میبد


مدیر جهادکشاورزی شهرستان میبد از افزایش دو برابری برداشت پسته در این شهرستان خبر داد و این میزان را قریب 600 تن پیش‌بینی کرد.

به گزارش میبد خبر، «صدر پورکوثری» با بیان این که امسال نسبت به سال گذشته برداشت پسته در شهرستان میبد وضعیت بهتری دارد، متوسط برداشت پسته در این شهرستان را ۱۳۰۰ کیلوگرم در هر هکتار عنوان کرد.

وی با پیش‌بینی برداشت ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن پسته از باغات این شهرستان در سال زارعی جاری، از افزایش دو برابری برداشت پسته در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

این مسئول با اشاره به این که در سال گذشته تنها ۲۵۰ تن پسته از باغات میبد برداشته شد، افزود: عدم سمپاشی و رعایت موارد  بهداشتی باغات از سوی کشاورزان، طغیان آفات‌، گرمای شدید و کم‌آبی از جمله علل برداشت کم پسته در میبد در سال گذشته بود ولی امسال با توجه به بارندگی مناسب و استفاده به موقع از کودهای شیمیایی، افزایش مناسبی را در برداشت این محصول انتظار داریم.

به گفته وی، سطح زیر کشت پسته  شهرستان میبد 1409 هکتار است که از این میزان ۱۲۰۰ هکتار آن بارور و مابقی نهال و غیربارور است.

وی عمده ارقام پسته در شهرستان میبد را کله قوچی، بومی، فندقی و بادامی نام برد و اظهار کرد:  میبد پس از شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و اردکان، رتبه چهارم برداشت پسته در استان یزد را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میبد عمده محصول صادراتی پسته این شهرستان را  از نوع بومی عنوان کرد و گفت: این گونه به دلیل مقاومت بهتر در برابر شرایط آب و هوایی شهرستان از طعم و مزه خوبی برخوردار است لذا عمدتاً صادر می‌شود.

وی با بیان این که فصل برداشت پسته در شهرستان میبد از شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت: برداشت این محصول از اوایل شهریور‌ماه شروع شده و تا نیمه اول مهر ماه ادامه دارد.

پورکوثری در پایان نیز گفت: قیمت پایین محصول پسته در سال جاری، هزینه‌ی بالا جهت بارور شدن پسته، خرده مالکی، بازاریابی و عدم بسته‌بندی مناسب  از جمله مشکلات پسته‌کاران میبدی است.

ایسنا

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.