بازگشت به صفحه کامل
یزد صنعتی ترین استان کشور؛

افتخاری که از آن جز «دود،سرطان و عقب ماندگی» نصیب یزدی ها نمی شود!


... با این تفاسیر، افتخار یزد به عنوان صنعتی ترین استان کشور چه آبی را به آسیاب مردم و چه نانی را بر سر سفره مردمان این شهر آورده است...

به گزارش میبدخبر، اکوفارس سایت تحلیل صنعت و اقتصاد روز گذشته نوشت: نتایج آمارگیری نیروی کار سال 93، استانهای البرز با 45.8 و چهارمحال و بختیاری با 43.8 درصد در مراتب دوم و سوم به لحاظ اشتغال صنعتی قرار دارند.

استان یزد که بیشترین اشتغال را در بخش صنعت در میان سایر استانهای کشور به خود تخصیص داده دارای نرخ بیکاری زیر 10 درصد است. نرخ بیکاری این استان 7.8 درصد اعلام شده است.

براساس گزارش نیروی کار سال گذشته، 17.9درصد شاغلان کشوردر بخش کشاورزی، 33.8 درصد بخش صنعت و 48.3 درصد در بخش خدمات فعالیت می کنند.

این افتخارشاید برای مردم یزد چندان افتخار حساب نشود چراکه با یک بررسی کوتاه درصنایع استان و توسعه ای که سال های سال دست نخورده مانده است می توان دریافت که صنعتی شدن یزد نه تنها باعث توسعه وپیشرفت آن نشده بلکه ارمغانی جز دود و آلودگی و سرطان! برای مردمش نیاورده است!

در حالی که پس از تأسیس کارخانه های فولاد اصفهان، توسعه روزافزون و چشم گیر این شهر بر همه آشکاراست و مردم نصف جهان بیش از تاریخ گذشته، از صنعت خود سود می برند.

سوای از این بحث صاحبان صنایع و معادن استان یزد با وفا تر از آن هستند که حق و حقوق قانونی مردم را ادا کنند به طوری که اخیرا یکی از بزرگ ترین معادن استان از پرداخت حق انتفاع 2 سال گذشته خود سرباز زد و نه تنها هیچ مسئولی پاسخگوی این تخلف آشکار نشد بلکه صاحبان این صنایع با نشر اکاذیب و تهمت به نماینده یزد و اشکذر سعی در پوشاندن و سیاه نمایی این موضوع کردند.

با این تفاسیر افتخار یزد به عنوان صنعتی ترین استان کشور چه آبی را به آسیاب مردم و چه نانی را بر سر سفره این شهر آورده است...

انتهای پیام/س

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.