بازگشت به صفحه کامل
محمدحسین هدایی شهردار میبد در کنفرانس خبری با اصحاب رسانه :

افتتاح 10پروژه شهرداری میبد در هفته دولت/خط قرمز ها در ساخت و سازها مشخص شده است/طرح ممیزی به مناقصه گذاشته شده و با اجرای آن شهرداری به اطلاعات قوی دسترسی خواهد داشت/برخی مجوزهای داروخانه ها برای مکان خاصی است که سر از خیابان امام در می آورد


بدون رفوژ نیز دور زدن در کل خیابان امام ممنوع می باشد. پس در بحث ترافیکی ما مشکل را ایجاد نکرده ایم. علاوه بر اینکه بسیاری از مردم از این طرح استقبال نیز کرده اند. و دیگر اینکه شهرداری با آماده سازی پیاده رو بلوار مدرس می خواهد به هدف مجموعه شهرستان که همانا انتقال مرکز شهر به بلوار مدرس است جامع عمل بپوشاند.

به گزارش خبرنگار میبدخبر: محمدحسین هدایی شهردار میبد در کنفرانس خبری که با اصحاب رسانه میبد شب گذشته در دفتر خود برگزار کرد، برخی از عملکرد یکساله خود را عنوان و از پروژه هایی که شنبه آینده به مناسبت هفته دولت در شهرستان قرار است افتتاح شود خبر داد.

در ابتدای این جلسه هدایی شهردار میبد با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت و همچنین تبریک هفته دولت از چند طرح به عنوان طرح های بنیادین شهرداری میبد یاد کرد.

وی از اتمام طرح تفصیلی میبد خبرداد و اظهار داشت: جلساتی در استانداری، مسکن و شهرساز و با مشاورین و شورا تشکیل شده است. شهرداری باید مبلغ 196 میلیون تومان را به مشاور طرح پرداخت کند. در ابتدای امر مبلغ 96 میلیون تومان را باید پرداخت کنیم تا طرح را تحویل گرفته و به کمیسیون فنی ارسال داریم.

هدایی اظهار امیدواری کرد که با اتمام کار طرح تفصیلی بتوان پروژه های عمرانی جدیدی را در میبد استارت زد.

شهردار میبد بحث روضه رضوان و ساماندهی آن را نیز از اولویت های کاری خود عنوان کرد و اذعان کرد: نقشه تیپ غسالخانه برای شهرهای 100 هزار نفر را تهیه کرده ایم. برای ساخت غسالخانه جدید مکان نمایی شده است. امیدواریم در فاز اول این طرح با احداث غسالخانه بتوانیم امکانات مناسبی را در اختیار همشهریان گرامی در این زمینه قرار دهیم.

وی همچنین از وضعیت غسلخانه فعلی که حتی جایی برای نشستن خانواده های عزادار و همراهان آنها وجود ندارد اظهار نارضایتی کرد و عنوان نمود: مکان فعلی وضعیت مناسبی ندارد و فقط توانسته ایم سرویس های بهداشتی مناسبی را در این مکان راه اندازی کنیم.

وی همچنین از خریداری ساختمان هلال احمر در بلوار مدرس خبرداد و افزود: ساختمان سابق هلال احمر میبد در حال واگذاری به شهرداری است که قرار است در آینده ساختمان شورا و چند واحد زیرمجموعه شهرداری در این مکان مستقر شوند. همچنین سالن آمفی تئاتر این مجموعه نیز می تواند برای امور فرهنگی شهرداری و دیگر ارگان ها مورد استفاده قرار گیرد.

در بحث ترافیکی نیز هدایی شهردار میبد از ایجاد سرعتگیرهای استاندارد در شهر خبر داد و گفت: با تصویب شورای ترافیک سرعت گیرهایی که استاندارد نبوده اند را تخریب و همان طور که در چند هفته گذشته همشهریان مشاهده نموده اند، سرعت گیرهای استانداردی را در بلوار مدرس و خواجه رشید الدین احداث نموده ایم.

شهردار میبد در بحث دیگری از سخنان خود به ساخت و سازها در شهر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خط قرمز ها در ساخت و سازها مشخص شده است.

وی اضافه نمود: ساخت و سازهایی که یکی از موارد تخلف مانند احداث سقف شیروانی در بالای سقف ساختمان خود، ساخت و سازهایی که معابر و کوچه ها را سد نمایند(عقب نشینی لازم را نداشته باشند) و احداث بالکن برای ساختمان در کوچه، متخلف به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شده و پس از صدور حکم تخریب، صد درصد این حکم اجرا خواهد شد.

وی همچنین از جلوگیری تغییر کاربری باغات به زمین های مسکونی خبر داد و گفت: یک زمانی میبد به عنوان باغ شهر شناخته می شده است. به جد دنبال این هستیم که جلو تغییر کاربری را در این زمینه بگیریم. اگر مالکی درخواست تغییر کاربری دارد از وی می خواهیم در همان منطقه زمینی را به شهرداری جهت احداث پارک واگذار نماید تا با تخریب یک باغ حداقل مکانی برای احداث فضای سبز داشته باشیم.

شهردار میبد از نبود زمین برای احداث پارک های درون محله ای و همچنین پارکینگ خبر داد و افزود: در صورتی که همشهریان قسمتی از زمین خود را جهت پارکینگ به شهرداری واگذار نمایند شهرداری نیز مزایایی خوبی را برای آنها در نظر خواهد گرفت.

وی همین طور از همشهریان خواست تا با اهدای زمین در محلات خود به شهرداری، شاهد احداث پارک محله ای در درون محلات خود باشند.

محمدحسین هدایی همچنین از به مناقصه گذاشتن طرح ممیزی شهرستان خبرداد و گفت: طرح ممیزی در شهرستان به مناقصه گذاشته شده است. امیدواریم با پیاده کردن این طرح بایگانی قوی را آماده کنیم.

وی یکی از مزایای این طرح را شناسایی زمین هایی که مالک آن شهرداری است و از آن خبر ندارد عنوان کرد و افزود: تمام املاک شهرستان با سیستم GIS کدگذاری شده و وارد سیستم می شود. مالکین می توانند با ورود به سامانه ای که شهرداری در حال طراحی آن است از تمامی اطلاعات زمین خود خبردار شوند.

شهردار میبد درمورد رفوژ خیابان امام نیز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی به بحث ترافیکی این خیابان اشاره کرد و افزود: بدون رفوژ نیز دور زدن در کل خیابان امام ممنوع می باشد. پس در بحث ترافیکی ما مشکل را ایجاد نکرده ایم. علاوه بر اینکه بسیاری از مردم از این طرح استقبال نیز کرده اند. و دیگر اینکه شهرداری با آماده سازی پیاده رو بلوار مدرس می خواهد به هدف مجموعه شهرستان که همانا انتقال مرکز شهر به بلوار مدرس است جامع عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: ساختمان پزشکان در بلوار بسیج ساخته شده است. قرار بود با مساعدت 100 میلیونی شهرداری پزشکان و داروخانه ها به این مکان انتقال پیدا کنند که این امر هنوز محقق نشده است.

وی از عدم اجرای تعهداتی که برخی درمانگاه ها درباره احداث پارکینگ داده بودند گلایه کرد و گفت: برخی مجوزهای داروخانه ها برای مکان خاصی است که سر از خیابان امام در می آورد.

شهردار میبد اظهار امیدواری کرد با تعطیلی چندین بانکی که در خیابان امام رخ داده است دیگر مجوزی برای راه اندازی بانک در این خیابان داده نشود.

در ادامه شهردار میبد از پروژه هایی که شهرداری در این چند ماه اخیر انجام داده و قرار است در هفته دولت برخی از آنها افتتاح شود صحبت کرد که برخی از آنها از قرار زیر است:

1. پروژه میدان دفاع مقدس تا دانشگاه آیت الله حائری

این پروژه شامل زیرسازی، جدول گذاری، آسفالت می باشد که با هزینه عمرانی 13 میلیارد ریال به اتمام رسیده است و در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

لازم به ذکر است که هزینه کل این پروژه بالغ بر 18 میلیارد ریال برآورد شده است که شامل نصب علائم، خط کشی ترافیکی بلوار، خاکبرداری، زیرسازی و آسفالت از دانشگاه آیت الله حائری تا مسیر کمربندی می باشد.

2.بتن ریزی پیاده رو باند شرقی بلوار امام خمینی

این پروژه شامل عملیات خاکبرداری، شفته، شن ریزی و بتن ریزی در باند شرقی بلوار امام خمینی حد فاصل میدان ولی عصر تا میدان وحدت به مساحت 5563 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 104 میلیون تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید

 لازم به ذکر است برآورد هزینه کل پروژه (باند شرقی و غربی) 2 میلیارد 650 میلیون ریال می باشد.

3. پروژه آسفالت مجتمع ادارات

این پروژه در مجتمع ادارات واقع در بلوار بهارستان خیابان امام حسن مجتبی(ع) شامل عملیات خاک برداری، زیرسازی و آسفالت خیابان بوده است که مدت اجرای این پروژه 2 ماه و هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته شده است.

4.بازارچه روز شماره 1 شهرداری میبد

این پروژه دارای 22 مغازه که مساحت هرکدام حدوداً 20 مترمربع و دارای آب، برق و تلفن می باشد این بازارچه با مساحت کلی 6600 مترمربع جهت رفاه همشهریان در نظر گرفته شده است و با هزینه ای بالغ بر 2میلیارد و 200میلیون ریال در هفته دولت بهره برداری می رسد.

شهرداری آماده واگذاری مغازه به بخش خصوصی می باشد.

 5.لوله گذاری آب کشاروزی حدفاصل دانشکده فنی تا بیمارستان امام جعفرصادق(ع)

 لوله بکار رفته در این پروژه از جنس اتیلن و به قطر 355 میلیمتر و به طول 1500 متر بوده است و با هزینه ای بالغ بر 1 میلیارد و 300 میلیون ریال به اتمام رسیده است .

6.افتتاح زمین فوتبال و والیبال در پارک بهاران

زمین فوتبال (چمن مصنوعی) و والیبال که مجموعاً دارای مساحت 2000 متر مربع است در پارک بهاران احداث شده است. شهردار اظهار امیدواری کرد تا در روز افتتاح چمن مصنوعی زمین فوتبال نیز نصب شود.

این پروژه شامل عملیات خاکبرداری، شفته، بتن ریزی، نصب حصار و فنس و نصب چمن مصنوعی با هزینه ای بالغ بر 1میلیارد و 600 میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

    7.آسفالت مجتمع 22 واحدی واقع در امیرآباد

 این پروژه به مساحت 10 هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ششصد میلیون ریال به اتمام رسیده است.

8.روشنایی معابر ورودی شهر میبد

این پروژه با نصب 72 تیرچراغ برق حدفاصل میدان خامنه ای تا دانشگاه آزاد و بلوار رسالت انجام شده است و که هزینه حفاری، نصب تیرچراغ و سرچراغی استفاده شده 700 میلیون ریال می باشد.

9.آسفالت کوچه ها و معابر سطح شهر

آسفالت معابر سطح شهر به مساحت 100 هزار متر مربع و با هزینه ای 20 میلیارد ریال در محله مهرجرد، خیابان غدیر و شهید مبینی در محله شهیدیه، علی آباد، بدرآباد، عشرت آباد، ده آباد، امیرآباد و ... انجام شده است.

10.پیاده روسازی ضلع شرقی و غربی بلوار مدرس

کل مساحت انجام این پروژه 6500 متر مربع و با هزینه 3 میلیارد و 550 میلیون ریال به اتمام رسیده است.

 

رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 1.0 stars out of 5.