بازگشت به صفحه کامل

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت؛

افتتاح دارالقرآن حسینی فیروزآباد میبد به روایت تصویر


همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارالقرآن خیری حسینی فیروزآباد به دست آیت الله اعرافی افتتاح شد.

به گزارش میبد خبر، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارالقرآن حسینی فیروزآباد میبد با حضور فرماندار، شهردار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و خیر این مجموعه و اهالی محل به دست آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.
 
این دارالقرآن در زمینی به مساحت 500 متر مربع و زیر بنای 540 متر مربع توسط حاج حبیب دهقانی و همسرش با هزینه ای بالغ بر 650 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.
 
این دارالقرآن در حال حاضر بعنوان مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم برادران می باشد که داری 8 کلاس است. در این دارالقرآن آموزشهای تجوید و روخوانی قرآن کریم نیز به قرآن آموزان ارائه می شود.
 
آیت الله اعرافی در این مراسم ضمن تقدیر از عمل خداپسندانه خیر این مجموعه قرآنی بیان داشت: هرچه درباره قرآن بگوییم نمی توانیم حق مطلب را ادا کنیم و این معجزه الهی کتابی است که تمام دانش های بشری و معارف الهی و حقایق عالم در آن جمع شده است.
 
وی افزود: قرآن کریم نماد علم الهی و جلوه گاه هنرهای بی پایان خداوند متعال است و با گذر زمان هیچگاه کهنه نمی شود و در خطبه ای که امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه درباره قرآن کریم بیان کرده اند بیش از 50 تشبیه درباره قرآن به کاربرده است.
 
آیت الله اعرافی تصریح کرد: قرآن مانند دارویی شفابخش است و معالجه کننده آلام بشر است که اگر ریشه مشکلات روحی، فردی و اجتماعی شناخته شود می توان از این دارو استفاده کرد.
 
وی شناخت نفس در کنار انس با قرآن را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر شناخت نفس وجود نداشته باشد ممکن است قرآن سبب زیان و خسارت شود و باید گفت انس با قرآن باید با خودشناسی و جامعه شناسی برای رفع مشکلات همراه باشد.
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: اعتلای انقلاب و نظام اسلامی در پناه معارف قرآن و عمل به آن است و با توجه به هجمه های فراوان رسانه ای جریان تکفیر و وهابیت علیه ایران و تهمت ها و شایعات فراوان علیه نظام اسلامی، توجه به قرآن و معارف قرآنی علاوه بر ارزش ذاتی خود، عامل مهمی برای اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی در جهان خواهد بود.
 
آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های قرآنی پس از انقلاب اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار بزرگی که پس از انقلاب انجام شد اقبال و استقبال از قرآن کریم است که این حجم توجه مردم به قرآن با هدایت رهبری و تلاش سازمان ها، نهادها و جوانان و مجموعه های مردمی صورت گرفته است.
 
وی بیان کرد: کشور ما در بخش قرآنی کارنامه بسیار درخشانی دارد و در فعالیت های قرآنی در رتبه اول جهان اسلام قرار دارد.
 
آیت الله اعرافی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا همراه با حفظ و یادگیری مفاهیم و معارف بلند قرآن کریم، در کتاب نفس خود هم مطالعه کنیم.
 
در پایان این مراسم از خیر این مجموعه و دست اندرکاران ساخت آن تقدیر شد.
 
انتهای پیام/اد
 



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.