بازگشت به صفحه کامل

افتتاح‌های نافرجام مجتمع فولاد میبد


مجتمع فولاد میبد که بعد از شش سال تعطیلی در سال 94 مجدداً آغاز به کار کرد، دوباره قربانی افتتاح نافرجام شد.

به گزارش میبد خبر به نقل از ایسنا، با توجه به اعلام ورشکستی و تعطیلی شرکت فولاد میبد در سال 88 و بیکار شدن حدود 400 نفر از کارمندان، بعد از هفت سال با تبلیغات رسانه‌ای این شرکت در تاریخ 22 بهمن سال گذشته شروع به کار و نیروهای مورد نیاز خود را جذب کرد.

ولی این بار شرکت فولاد میبد طولی نکشید و ظرف کمتر از یک سال در مرداد 96 مجددا تعطیل و حدود 300 نفر از پرسنل این شرکت بیکار شدند.

به نقل کارشناسان، این شرکت با هزینه بسیار بالا راه‌اندازی شده و دارای ظرفیت مناسب برای تولید فولاد است و با بهره‌گیری درست و مدیریت صحیح امکان احیای این شرکت و توانایی به اشتغال گرفتن هزار تا 1500 نفر را دارد.

مجتمع فولاد میبد از مجموعه شرکت‌های بزرگ متالوژی ایران است که به رغم این که از احداث این مجتمع چیزی حدود به دو دهه می‌گذرد اما این فولاد بعد از حدود هفت سال تعطیلی دوباره در روزهای اخر برای دومین بار افتتاح شد که البته می‌توان در تشریح این وقفه چند ساله ای که برای این کار خانه ایجاد شده بود به این نکته اشاره کرد که این طرح بزرگ ملی از جمله طرح‌هایی بود که قربانی واگذاری‌های غیر اصولی سازمان خصوصی سازی شد.

این مجتمع فولادی از سال ۱۳۸۲ تولید اولیه خود را با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن شمش چدن آغاز کرد و توفیق‌هایی در عرضه محصول خود به مجتمع های عظیم فولادی مانند، فولاد خراسان، فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان داشت است.

روزگار خوش شرکت فولاد میبد تا سال ۱۳۸۸ بیشتر طول نکشید و این شرکت فولادی در جریان خصوصی سازی‌های این سال تحت مزایده به بخش خصوصی واگذار شد، بخش خصوصی‌ای که برآورد درستی از توانایی‌های آن نشده بود و نتوانست بار مالی این مجتمع را به دوش بکشد و با اداره کج دار و مریز آن نتوانست چراغ تولید فولاد میبد را روشن نگهدارد که در نهایت موجب تعطیلی این کارخانه شد.

بازسازی این مجتمع فولادی در حالی در سال ۱۳۹۴صورت گرفت که دو سال قبل یعنی در سال ۱۳۹۲ سازمان خصوصی سازی بار دیگر در مزایده‌ای آن را به فروش گذاشت و این‌بار هولدینگ ماهان سپاهان (گروه توسعه صنعتی ماهان سپاهان) که مالکیت مجتمع‌های بزرگی مانند فولاد سپاهان را نیز در اختیار دارد این کار خانه را خریداری کرد که بعد از بازسازی این واحد توان تولید خود را باز یافته و با حضور جمعی از مقامات افتتاحی نافرجام داشته است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.