بازگشت به صفحه کامل
در حضور مسئولین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در میبد مطرح شد:

افاغنه مثل مردم ایران بیمه سلامت میشوند/ 3000 نفر از اتباع افغانی در مهانشهر میبد زندگی میکنند/تصاویر


۱۳ نفر از سفرا ونمایندگانی از دفاتر سیاسی و بین المللی ده کشورجهان با سفر به شهرستان میبد ازمهمانشهر مهاجرین و بافت تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش میبد خبر، 13 نفر از سفرا ونمايندگاني از دفاتر سياسي و بين المللي ده كشورجهان با سفر به شهرستان ميبد ازمهمانشهر مهاجرین اين شهرستان بازديد كردند .

در اين بازديد يك روزه افتتاح كتابخانه مهمانشهر مهاجران ميبد و بازديد از دو واحد آموزشي در اين مهمانشهر از جمله برنامه هاي اين هيئت ديپلماتيك و بين المللي بود .

آقاي سيوانكاداناپالا مسئول دفتر كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد در ايران در اين بازديد ازاقدامات خوب ايران درارائه خدمات رساني به مهاجران و پناهندگان افغان در جمهوري اسلامي ايران واستان يزد قدرداني كرد

وي گفت :خدمات ارائه شده به پناهندگان در شهرستان میبد در حد استاندارد هاي بين المللي است  .

زارع زاده مدير كل اتباع استان يزد طي سخناني در جمع سفرا گفت : استان يزد از دير باز محلي امن براي همزيستي اقليتهاي ديني از جمله زرتشتيان بوده كه همزيستي آنان تا كنون نيز ادامه دارد .

وي ادامه داد در حال حاضر نيز اين نگاه به اتباع خارجي وجود دارد و گواه اين مطلب پذيرايي از آنها در طي سي سال گذشته مي باشد . وي گفت در حال حاضر سه هزار نفر از اتباع افغاني در مهانشهر ميبد زندگي مي كنند .

 

نصراللهي معاون اموراتباع ومهاجرين خارجي وزارت كشورهم با برشمردن خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان و اتباع خارجی گفت : امروز درکشور ما فقط از کشور افغانستان بیش از 950 هزار نفر حضور دارند که  از این جمعیت 3درصد یعنی 30 هزار نفر در20  مهمانشهر زندگی می کنند ؛درحالی که 97 درصد از این جمعیت با مردم ما در شهرها و روستاها زندگی می کنند و از همه امکانات جمهوری اسلامی ایران بهره مند هستند.

نصر اللهي هدف از این بازید را آشنایی با وضعیت مهمانشهرها دانست و گفت: ما با کمک کمیساریای سازمان ملل متحد و همچنین همکاری کشورهای افغانستان و پاکستان و جمهوری اسلامی ایران برای رفاه ،اسکان ،معیشت و سلامت اتباع که در کشور ما مهمان هستند راه حل های راهبردی را تهیه و تدوین کرده ایم .

وی با بیان اینکه امروز سند راه حل های راهبردی یک سند بین المللی است که نیازمند مساعدت ها و کمک های کشورهای کمک کننده و آژانس های بین المللی است افزود: صرفا درحوزه بهداشت و درمان امروز چیزی در حدود 600 میلیارد تومان فقط برای بیمه اتباع خارجی در کشور نیاز داریم .چرا که ما بر اساس تاکید رهبر عزیزمان و تدابیر دولت تدبیر و امید بنا داریم این جمعیت را مثل ایرانیان بیمه کنیم تا از بیمه سلامت بهره مند شوند.

نصراللهی با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران درحوزه آموزش هم گفت : درراستای آموزش همه دانش آموزان پناهنده در کشور که هیچ دانش آموزی بی سواد نباشد بایستی برنامه ریزی کنیم و همچنین کلیه افرادی که در شرایط سن جمعیت کار هستند با آموزش مهارت های زندگی و فنی و حرفه ایی آنها را تقویت کنیم .

معاون اموراتباع ومهاجرين خارجي وزارت كشورهم کارآمدی و مهارت آموزی مهاجران را در آینده افغانستان حائر اهمیت خواند و گفت : اگر این جمعیت توانمند و کارآمدشوند ؛مهارت و کارآمدی آنها،آینده افغانستان را هموارخواهند کرد .

نصراللهی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته با پی گیری های انجام شده وحمایت کشورهای کمک کننده 5مدرسه در مهمانشهرها با مشارکت جمهوری اسلامی ایران احداث شد از احداث 2 مدرسه دیگر در آینده نزدیک خبرداد و افزود: ما امروز برای 365هزار دانش آموز اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران اعتباری معادل 500 میلیارد تومان سالانه هزینه می کنیم که این دانش آموزان به 15هزار کلاس درس نیازدارند

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف متعالی لازم است آژانس های بین المللی و کشورهای دنیا بیشتر کمک کنند چرا که ما در هرمهمانشهر حداقل به یک مرکز بهداشت و درمان نیاز داریم تا کلیه خدمات درمانی در این مهمانشهرها  رایگان انجام بگیرد.




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ناصر کرمانی
بر مسولین دروغگو لعنت لعنت لعنت باد
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۳/۱۲ ۱۸:۱۹