بازگشت به صفحه کامل
معاون بهداشتی علوم پزشکی یزد خبر داد

آغاز عملیات حذف بیماری هپاتیت C در استان یزد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات حذف بیماری هپاتیت C در استان یزد به‌صورت رسمی از امروز خبر داد.

به گزارش میبد خبر، محمدرضا دهقانی از آغاز عملیات حذف بیماری هپاتیت C در استان یزد به‌صورت رسمی از امروز خبر داد و گفت: علی‌رغم شیوع بالای هپاتیت در کشورهای همسایه نظیر افغانستان و پاکستان خوشبختانه میزان شیوع این بیماری در ایران در حدود نیم درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد میزان مبتلایان به این بیماری در کشور را 186 هزارنفرعنوان کرد و گفت: تاکنون در حدود 600 مبتلابه این بیماری در استان شناسایی‌شده و تحت درمان قرارگرفته‌اند.

وی بابیان این مطلب که خوشبختانه هپاتیت C در صورت تشخیص زودهنگام قابل‌درمان بوده و می‌تواند به‌طور کامل در مبتلایان حذف شود اظهار داشت: این بیماری با دارو بین 3 تا 6 ماه قابل‌درمان بوده و در 95 درصد از مبتلایان به این بیماری حذف می‌شود البته در 5 درصد مابقی نیز با تکرار درمان برای بار دوم بیماری حذف خواهد شد

معاون بهداشتی علوم پزشکی یزد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در صورت همکاری دستگاه‌های مرتبط به‌ویژه شرکت‌های بیمه‌گر تا پایان سال آینده شاهد حذف کامل هپاتیت C در استان خواهیم بود.

وی با ابراز گلایه از شرکت‌های بیمه‌گر گفت: هزینه درمان یک بیمار هپاتیتی بین 15 تا 30 میلیون تومان است که این شرکت‌ها می‌توانند با حمایت از طرح شناسایی و درمان زودهنگام تنها با یک و نیم میلیون تومان ضمن نجات جان افراد مبتلا در کاهش هزینه‌های بهداشتی جامعه مؤثر باشند.

دهقانی بابیان اینکه میزان تخفیفات هزینه‌های درمان در عملیات حذف بیماری هپاتیت C در استان از 25 تا 100 درصد برای مبتلایان گفت: درحال حاضر بخشی از اعتبارات معاونت جهت کمک به افراد مبتلای بی‌بضاعت به این امر اختصاص‌یافته اما حقیقت این است که این میزان اعتبار کافی نیست و نیازمند مشارکت خیرین در این کار خداپسندانه هستیم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.