بازگشت به صفحه کامل

اصول هفتگانه مکتب امام در سخنرانی رهبری


... این که الان بعضی ها حل شدن مشکل آب و هوا را هم به مذاکرات گره می زنند شاید دور شدن از اعتماد به وعده الهی و اعتماد کردن به وعده های غیر قابل اعتماد چند کشور باشد....

میبدخبر؛

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله و صلی الله علی محمد و اهل بیته الطیبین.

مقام معظم رهبری در سخنرانی 14 خرداد  مهم ترین اقدام برای جلوگیری از تحریف شخصیت امام و مکتب فکری اجتماعی و سیاسی ایشان را بازخوانی اصول مکتب امام خمینی رحمه الله علیه دانستند.

هر چند سخنان رهبر عزیز برد جهانی دارد اما ما می توانیم این اصول را از نزدیک ترین نهاد های به خودمان که خانواده باشد تا محله  و شهر و دیارمان با این اصول مورد ارزیابی قرار دهیم. آیا در این مسیر قدم بر می داریم و یا اینکه ناخودآگاه در مسیر انحراف از مکتب امام و تحریف شخصیت او هستیم.

اصول هفتگانه مکتب امام در سخنرانی رهبری

1ـ اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی

خانواده ای که سکولار باشد و با دین و اسلام و تشیع حاکم بر جامعه کار نداشته باشد یا همیشه در تقابل با این اندیشه باشد، یا اینکه اهل روضه و نماز و ... هست ولی می گوید شما را با این مسائل چه کار؟ این همان اسلام آمریکایی هست که مورد رضایت آمریکای ملعون و صهیونیسم جهانی است.

2ـ اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت های مستکبر و زورگوی جهانی

گزیده ای از سخنان امام خمینی «ره »:...خدا نكند كه دستهايى كه الآن در كار هست و مى‏خواهند شما را مأيوس بكنند، اينها در اين شيطنتشان پيروز بشوند، و شما را از آن حالى كه در اول انقلاب داشتيد منحرف كنند، كه آن روز، روزى است كه خداى تبارك و تعالى عنايتش را خداى نخواسته از شما بر مى‏دارد و شما به همان حالها مى‏افتيد. حفظ كنيد؛ حفظ كنيد آن حالى كه در اول نهضت داشتيد. شما نهضت براى شكم نكرديد، شما نهضت براى اتاق و حياط نكرديد، شما نهضت نكرديد براى اينكه يك مقامى پيدا بكنيد. شما آرزوى شهادت نمى‏كنيد به اينكه برسيد به يك مثلًا فرشى و يك نوايى. اين حال را كه حالى است الهى حفظ كنيد، و مادامى كه اين حفظ بشود شما پيروز هستيد. و من وعده پيروزى به شما مى‏دهم. و خداى تبارك و تعالى، وعده پيروزى داده است به شما: انْ تَنْصُرُوا اللَّه يَنْصُرْكُمْ. اقدامتان را ثابت نگه داريد و مشتهاى گره كرده را كه مشتهاى الهى است حفظ كنيد، و از هيچ ابرقدرتى نترسيد، و از هيچ تبليغاتى، داخلى و خارجى، هيچ خوفى نداشته باشيد. ما راه خودمان را مى‏رويم و آن راه خداست‏( صحيفه امام، ج‏12، ص: 381)

این که الان بعضی حل شدن مشکل آب و هوا را هم به مذاکرات گره می زنند شاید دور شدن از اعتماد به وعده الهی و اعتماد کردن به وعده های غیر قابل اعتماد چند کشور باشد.

3ـ اعتقاد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی

سخنان رهبری: «در مسائل اقتصادی، تکیه‌ی به مردم؛ در مسائل نظامی، تکیه‌ی به مردم؛ در مسائل سازندگیِ کشور، تکیه‌ی به مردم، که جهاد سازندگی را به راه انداخت؛ در مسائل تبلیغات، تکیه‌ی به مردم؛ و بالاتر از همه مسئله‌ی انتخابات کشور و آراء مردم در مدیریّت کشور و تشکیلات نظام سیاسی کشور.»

4ـ حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ نشینی

عملکردی که از آن حمایت از محروم و مستضعف به مشام برسد نه خدای نکرده طوری باشد که بگوید دارند ریشه فقیر و مستضعف را می کنند!

5ـ مخالفت صریح با جبهه قلدران بین المللی و مستکبران

شیطان بزرگ هنوز که هنوز است شیطان بزرگ است کوچک که نشده هیچ، بزرگتر و پیچیده تر هم شده، این که به بهانه مذاکرات هسته ای یک مسئول جمهوری اسلامی همیشه با لبخندهای آنچنانی به استقبال مسئولین شیطان بزرگ برود در شان ما نیست هر چند بعضی بگویند اینها از لوازم تعامل و مذاکره است. می توان خیلی خوب و جدی مذاکره کرد و تعامل داشت ولی لبخندهای آنچنانی نداشت لبخندهایی که شاید دل بعضی از خانواده های شهداء را دل نگران کند.

6ـ اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری

استقلال ملی موقعی بوجود می آید که همه ما عادت کنیم از تولیدات داخلی خرید کنیم استفاده کنیم و به این کار افتخار هم بکنیم. همان چیزی که رهبر انقلاب بارها بر این موضوع تاکید داشته اند. دولت نیز موقعی می تواند در عمل به این اصل جدی باشد که تولید ملی و داخلی را تقویت کند، نه این که طوری عمل کند که فقط در استان یزد بخاطر واردات کاشی های چینی! چند کارخانه کاشی و کارگاه های وابسته به این صنعت دچار مشکلات عدیده شوند.

7ـ تکیه بر وحدت ملی

سخنان رهبری «یکی دیگر از خطوط اصلی تفکّر امام و راه امام و خطّ امام مسئله‌ی وحدت ملّی است و توجّه به توطئه‌های تفرقه‌افکن؛ چه تفرقه‌ی بر اساس مذهب، شیعه و سنّی؛ چه تفرقه‌ی بر اساس قومیّتها، فارس و عرب و ترک و کرد و لر و بلوچ و امثال اینها.

همه هم بدانند که هدف دشمنان ما با ریخت های مختلف و قیافه‌گیری‌های مختلفی که از خودشان نشان میدهند - گاهی اخم میکنند، گاهی لبخند میزنند، گاهی اوقات وعده میدهند، گاهی تهدید میکنند - تسلّط بر کشور است. دشمن میخواهد برگردد به دوران سلطه‌ی بی‌قیدوشرط خود بر این کشور؛ چون اسلام با این برگشت بشدّت مخالف است و نیروی مقاوم در مقابل این توطئه‌ی دشمن «اسلام» است، با اسلام مخالفند. مخالفت دشمن با اسلام به‌خاطر این است که میدانند معارف اسلامی، احکام اسلامی در مقابل آنها سدّ مستحکمی درست کرده است. با ملّت ما مخالفند، چون ملّت در مقابل آنها مثل کوهی ایستاده است. با هرکسی در میان ملّت که در مقابل دشمن ایستادگی بیشتری داشته باشد، بیشتر مخالفند. با عناصر مؤمن بیشتر مخالفند، با سازمانها و نهادهای انقلابی بیشتر مخالفند، با عناصر حزب‌اللّهی بیشتر مخالفند؛ چون میدانند اینها سدهای محکم و مستحکم در مقابل نفوذ دشمنان هستند.»

خدا به ما توفیقی ده تا در عمل به فرامین ولی فقیه در زمان غیبت امام زمان علیه السلام کوتاهی نداشته باشیم.




رای شما
میانگین (3 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.