بازگشت به صفحه کامل
به همت کمیته امداد و شبکه بهداشت و درمان میبد برگزار شد:

آشنایی با راههای پیشگیری از انتشار بیماری آنفلوآنزا


به همت کمیته امداد و شبکه بهداشت و درمان میبد، کارگاه آموزشی پیشگیری از انتشار بیماری آنفلوآنزا برگزار شد.

به گزارش میبد خبر ، صبح یکشنبه کارگاه آموزشی پیشگیری از انتشار بیماری آنفلوآنزا ویژه بانوان مددجوی کمیته امداد و با حضور یکی از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، در محل کانون فرهنگی _ تربیتی آیت الله اعرافی شهرستان برگزار کردید.

در این کارگاه آموزشی که تعداد 30 نفر از بانوان مددجوی کمیته امداد میبد حضور داشتند، "محمدرضا اشرفی" کارشناس آموزشی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: حدود یکصد سال پیش ویروس آنفلوآنزا در جهان شیوع پیدا کرد، به گونه ای که در همان اوایل مرگ 40 میلیون انسان در سال گزارش شده است؛ اما با گذر زمان و پیشرفت علم پزشکی و تدابیر بهداشتی اتخاذ شده، این روند سیر نزولی داشته و با اطلاع رسانی و آموزش وپیشگیریهای صورت گرفته، آمار مرگ و میر هم کاهش چشمگیری داشته است.

" اشرفی" در ادامه با بیان اینکه تا کنون 200 نوع ویروس سرماخوردگی شناسایی شده و تعداد آنها همواره رو به افزایش است، افزود: این ویروس ها همگی سرمادوست هستند  واغلب نیز در مجاری تنفسی به صورت غیر فعال زندگی می کنند و در شرایط مناسب مثل سرد شدن هوا، فعال شده و برای انسان مشکل ساز می شوند.

وی به علائم آنفلوآنزا اشاره کرد و خاطرنشان نمود: وجود علائمی مانند تب، گلودرد، درد بدن، سرفه خشک و سردرد، نشان دهنده بیماری آنفلوآنزا است و افراد لازم است به پزشک خود و یا نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند.

این کارشناس بهداشت تصریح کرد: افرادمبتلا به این بیماری حتی المقدور در منزل استراحت نموده و در صورت ضرورت برای خروج از منزل و به منظور به حداقل رساندن سرایت بیماری به دیگران، از ماسک استفاده کنند.

"اشرفی" به راههای پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و گفت: باید دستها را به طور منظم با آب و صابون شست و در صورت ارتباط با بیماران، فاصله حداقل یک متری را با آنها رعایت کرد.

وی، عدم حضور در مکانهای شلوغ و پر ازدحام، خودداری ازمالیدن دستها به چشم، دهان و بینی و دست نزدن به سطوح اشیاء در اماکن عمومی را از جمله موارد دیگر راههای پیشگیری از این بیماری برشمرد و اذعان داشت: رعایت بهداشت فردی بهترین راه کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا است و اگر همه افراد به این موارد توجه کنند، ضمن تضمین سلامت آنها، هزینه های جانبی کمتری نیز برای افراد و جامعه در پی خواهد داشت.

گفتنی است؛ در پایان این کارگاه آموزشی، ضمن پخش کلیپ های آموزشی، بسته های آموزشی اصول پیشگیری از انتشار بیماری آنفلوآنزا نیز بین حاضرین توزیع گردید.






رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.