بازگشت به صفحه کامل
مهندس محصولی در نشست سالانه مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور

اشرافی گری در میان مسئولان، سبب آفت انقلاب می شود


محصولی، قائم مقام دبیرکل جبهه پایداری در نشست سالانه مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور گفت: «مشکل اصلی سیاست‌گذاری‌های ما به خاطر اسلام التقاطی است، لذا اگر سیاست‌ها مبتنی بر اسلام ناب محمدی و انقلابی باشد مشکلات حل می‌شود.»

به گزارش "میبد خبر"؛ محمد صادق محصولی  در نشست سالانه مسئولان بسیج دانشجویی کشور با موضوع «انقلابیگری و آینده انقلاب اسلامی»  که در محل دانشگاه «صنعت، آب و برق» مشهد برگزار شد، اظهار داشت: از زمانی که انقلاب پیروز شد این بحث بود که استمرار و بقای انقلاب به چه صورت خواهد بود و چه چالش‌هایی پیش رو دارد؛ بنابراین بحث جدیدی نیست اما هرچه جلوتر می‌رویم حوادث جدیدی برای تبیین بهتر آینده انقلاب رخ می‌دهد.نباید به صورت انفعالی به آینده انقلاب نگاه کنیم؛ در واقع باید این پدیده را با نگاهی فعال ببینیم و بسازیم.

 
محصولی با اشاره به مدلی که حضرت امام، زمان پیروزی انقلاب مطرح کردند گفت:  این مدل براساس بحث صدور انقلاب بود، به این مفهوم یعنی که امام انقلاب را محدود به مرزهای جمهوری اسلامی نمی‌داند. در واقع قدرت نفوذ و جذابیت جمهوری اسلامی که قدرت نرم انقلاب است حتی برتر از قدرت دفاعی بوده و بهترین وسیله برای توسعه انقلاب است و به همین دلیل است که دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده و در پی تغییر ذائقه ما است.
 
وی با اشاره به اینکه قدرت اسلامی و مردمی بودن انقلاب سبب قرار دادن ما به عنوان دست برتر در دنیا است گفت: قدرت برتر جمهوری اسلامی، نفوذ در قلب‌های مردم است؛ در واقع اسلام با فطرت‌ها سروکار دارد و اگر به درستی تبلیغ ‌کنیم در دل‌ها بیشتر نفوذ کنیم. بسیج جهانی مستضعفان که امام فرمودند امروز آرام آرام در حال شکل گیری است لذا با هم افزایی باید شرایط را طوری پدید آوریم که حکومت مقتدر متحد اسلامی در منطقه و جهان شکل گیرد.بسیج منحصر به ایران نیست و باید همانظور که امام خمینی(ره) فرمودند باید هسته مقاومت اسلامی را از این طریق گسترش دهیم‌.
 
محصولی با اشاره به اینکه رمز بقای انقلاب، توسعه و تحکیم و استمرار آن همان رمز پیروزی انقلاب است گفت: یکی از افراد فعال در پیروزی انقلاب اسلامی چندسال پیش گفت بشار اسد سقوط می‌کند اما امروز می‌بینید در ترکیه،  یمن و سوریه چه اتفاقاتی رخ داده چرا که وعده خدا این است که اگر در راه او قدم بردارید خدا کمکتان می‌کند. انقلاب، جمهوری اسلامی به عنوان ساختار و کارگزاران انقلاب  سه مولفه‌ای هستند که اگر این سه مولفه تناسبی باهم نداشته باشند شکست می‌خوریم.
 
قائم مقام دبیرکل جبهه پایداری تصریح کرد: ماهیت انقلاب یعنی اسلامی و مردمی بودن لذا اگر اشرافی گری، تجمل پرستی، استفاده جناحی از قدرت، باند بازی و غیره در میان کارگزاران و مسئولان نظام رواج یابد سبب آفت می‌شود. وظیفه بصیرت افزایی  بدین معناست که ما باید مردم را در انتخاب کارگزاران منتسب یا اهداف انقلاب در انتخابات یاری دهیم.اسلام را به ما هو اسلامی که امام و مقام معظم رهبری معرفی می‌کنند همان اسلام ناب محمدی و انقلابی است که براساس جهاد، تلاش و حمایت از مستضعفان است.مشکل اصلی سیاست‌گذاری‌های ما به خاطر اسلام التقاطی است، لذا اگر سیاست‌ها مبتنی بر اسلام ناب محمدی و انقلابی باشد مشکلات حل می‌شود.
 
محصولی با بیان اینکه آرمان انقلاب کهنه نمی‌شود گفت: آرمان انقلاب به خاطر اینکه براساس فطرت انسان‌هاست کهنه نمی‌شود؛ در واقع روش‌های رسیدن به آرمان و هدف شاید تغییر شاید کند اما آرمان‌ها ثابت است. این ما نخبگان و مسئولان هستیم که از مردم فاصله گرفتیم در واقع برخی نخبه‌نماها خود را برتر می‌بینند اما در مواقع لازم بصیرت کافی را ندارند.
 
قائم مقام دبیر کل جبهه پایداری افزود: اگر محکم پای آرمان‌ها و هدف ایستادگی کنیم مردم دور نمی‌شوند، در این بین می‌توان به سردار سلیمانی اشاره کرد که با ایستادگی پای آرمان و هدف سبب جذب و جلب علاقه مردم به خود شده است‌.
 
وی در پاسخ به سئوالی درباره انتخابات سال 88 گفت: در آن سال برای نخستین بار در جمهوری اسلامی و حتی شاید در دنیا نتایح صندوق به صندوق روی سایت وزارت کشور اعلام شد و نمایندگان هر کدام از کاندیدا شاهد بودند که تناقضی بین صورت جلسه حوزه انتخاباتی با آنچه سایت وزارت کشور بیان کرد وجود نداشت و انتخابات شفاف بود.
 
 
منبع: رجا



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.