بازگشت به صفحه کامل
دیدار مردم نجف‌آباد با رهبر انقلاب؛

اسلام طرفدار راه وسط و میانه است اما وسط از نظر قرآن مقابل تندرو نیست، مقابل انحراف است/ تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست/ منظور دشمن از تندرو کسانی است که در انقلاب مصمم‌ترند، حزب‌اللهی‌ها را می‌گویند و میانه‌رو را کسی می‌دانند که در برابر آنها تسلیم باشد


رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم نجف‌آباد، در سخنان مهمی، ضمن تبیین دقیق دو واژه‌ی «میانه‌رو و تندرو» و دعوت همه‌ی مردم به‌ویژه مسئولان و سیاسیون به هوشیاری در قبال ترفند دشمن برای ایجاد دوقطبی‌های دروغین و القایی در فضای انتخاباتی، انتخابات را «عرصه‌ی قد برافراشتن ملی» و تجلی وفاداری و ایستادگی ملی و حمایت از عزت و استقلال کشور دانستند...

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم نجف‌آباد، در سخنان مهمی، ضمن تبیین دقیق دو واژه‌ی «میانه‌رو و تندرو» و دعوت همه‌ی مردم به‌ویژه مسئولان و سیاسیون به هوشیاری در قبال ترفند دشمن برای ایجاد دوقطبی‌های دروغین و القایی در فضای انتخاباتی، انتخابات را «عرصه‌ی قد برافراشتن ملی» و تجلی وفاداری و ایستادگی ملی و حمایت از عزت و استقلال کشور دانستند و تأکید کردند: همه‌ی کسانی که به عزت ایران اسلامی علاقه‌مندند باید در انتخابات روز جمعه شرکت کنند و دنیا در روز هفتم اسفند خواهد دید که مردم ایران، چگونه مشتاقانه در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها، به دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در روز جمعه، اشاره کردند و گفتند: اهمیت اصل انتخابات در کشور، فقط به‌واسطه‌ی رأی دادن نیست بلکه انتخابات به معنای سینه سپر کردن و عرض اندام ملت ایران در مقابل دشمن، بعد از انواع فشارها و تحریم‌های ظالمانه و تبلیغات خباثت‌آمیز است.
ایشان حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات را موجب هیبت و عظمت مجدد انقلاب اسلامی در جهان خواندند و افزودند: انتخابات علاوه بر نشان دادن «قدرت و عزم و ایستادگی ملی»، وفاداری، شجاعت و دلیری یک ملت بزرگ را در کارزار مقابله با اهداف غرض‌آلود، نشان خواهد داد.
رهبر انقلاب بعد از تبیین اهمیت حضور آحاد واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات، به ترفندهای دشمن در ۳۷سال گذشته، در مقاطع مختلف انتخاباتی اشاره کردند و گفتند: «انکار و دروغ خواندن انتخابات در ایران»، «تلاش برای حضور کم‌رنگ و کم‌تعداد مردم در انتخابات»، و «القای بی‌فایده بودن حضور در انتخابات به دلیل مشخص بودن نتیجه‌ی آن از قبل»، از جمله تبلیغات بدخواهان برای سست کردن حضور مردم در انتخابات، در طول سال‌های گذشته بود و حتی در برخی دوران‌ها، مقامات آمریکایی صراحتاً موضع‌گیری کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها اکنون بر اساس تجربه، دریافته‌اند که موضع‌گیری صریح، نتیجه‌ی عکس خواهد داشت، افزودند: بر همین اساس آمریکایی‌ها در این انتخابات سکوت کرده‌اند اما عوامل و ریزه‌خواران آنها به روش‌های مختلف مشغول اجرای ترفندی جدید هستند.
ایشان در تشریح این ترفند جدید گفتند: بدخواهان ملت ایران برای این انتخابات، به ایجاد «دوقطبی‌های دروغین» روی آورده‌اند تا وجود دو دستگی در مردم را القا بکنند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه طبیعت انتخابات، همچون هر مسابقه‌ای، شور و نشاط و برتری و عدم برتری است، خاطرنشان کردند: این برتری یا عدم برتری در انتخابات به معنای دوقطبی شدن ملت و ایجاد دو دستگی در جامعه و دشمنی و عناد مردم با یکدیگر نیست و القای وجود این دوقطبی در ایران، دروغ است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دوقطبی واقعی در ایران را دوقطبی میان «وفاداران به انقلاب اسلامی و اصول امام رحمه‌الله»، و «جبهه‌ی استکبار و هم‌فکران آن» خواندند و افزودند: البته در این دوقطبی، قاطبه‌ی ملت ایران، «انقلابی و علاقه‌مند به انقلاب و وفادار به امام رحمه‌الله و تفکر و اصول ایشان» هستند.
ایشان گفتند: منشأ اصلی دوقطبی سازی‌های دروغین، در خارج از کشور است اما متأسفانه برخی اوقات در داخل نیز تکرار می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی، دوقطبیِ «مجلس دولتی» و «مجلس ضددولتی» را یکی از دوقطبی‌های دروغین در فضای انتخاباتی برشمردند و افزودند: طراحان این دوقطبی تلاش دارند تا این‌گونه القا کنند که بخشی از مردم ایران طرفدار مجلس دولتی هستند و بخش دیگر، مخالف مجلس دولتی، در حالی که ملت ایران نه مجلس دولتی می‌خواهد و نه مجلس ضددولتی.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: ملت ایران مجلسی می‌خواهد که «متدین»، «متعهد»، «شجاع»، «فریب نخور»، «مقاوم در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و طمع‌ورزی‌های استکبار»، «مدافع عزت و استقلال ملی»، «علاقه‌مند واقعی به پیشرفت کشور»، «معتقد به حرکت علمی استعدادهای جوان»، «معتقد به اقتصاد درون‌زا»، «آشنا با درد مردم» و «مصمم به حل مشکلات مردم» باشد و مرعوب آمریکا نشود و به وظایف قانونی خود عمل کند. ایشان افزودند: آحاد ملت ایران به دنبال چنین مجلسی هستند و نه مجلس طرفدار فلان شخص یا فلان شخص دیگر.
رهبر انقلاب اسلامی سپس به طراحی‌های آمریکا برای بعد از برجام اشاره و خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها بعد از برجام، طرحی برای ایران و طرحی هم برای منطقه داشتند که همچنان پیگیر آنها هستند زیرا به خوبی می‌دانند که کدام کشور در مقابل اهداف پلید آنها در منطقه، محکم ایستاده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، استفاده از نفوذی‌ها را راهکار آمریکایی‌ها برای طراحی خود در ایران دانستند و گفتند: از هنگامی که موضوع نفوذ و لزوم هوشیاری در قبال نفوذی‌ها مطرح شد، عده‌ای در داخل برآشفته شده‌اند که چرا دائماً حرف از نفوذ زده می‌شود اما این برآشفتگی بیجا و بی‌مورد است.
ایشان تأکید کردند: موضوع نفوذ و نفوذی واقعی است اما گاهی اوقات فرد نفوذی خودش هم متوجه نیست که در چه مسیری قرار گرفته است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان امامِ هوشیار و مجرّب مبنی بر اینکه گاهی اوقات سخن دشمن با چند واسطه از زبان افراد موجه شنیده می‌شود، افزودند: این فردِ موجه، نه پولی گرفته و نه تعهدی داده است اما بدون آنکه بداند، سخن دشمن را تکرار می‌کند و در واقع به نوعی زمینه‌ساز نفوذ شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نمونه‌هایی از نفوذی‌هایی که احیاناً خودشان هم متوجه نبوده‌اند، اشاره کردند و گفتند: در سال‌های گذشته در صحن علنی مجلس، یکی از نمایندگان، با تکرار حرف دشمن، نظام اسلامی را متهم به دروغ‌گویی کرد.
رهبر انقلاب در اشاره به نمونه‌ای دیگر افزودند: در دورانی که هیأت مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای کشورمان، مشغول مذاکره‌ی سخت و در واقع مبارزه با طرف مقابل بود و رئیس‌جمهور محترم فعلی نیز، رئیس هیأت مذاکره‌کننده بود، عده‌ای طرحی سه فوریتی را به مجلس آوردند که تأیید حرف طرف مقابل ما در مذاکرات بود و رئیس‌جمهور محترم فعلی در آن زمان از این طرح گلایه کرد و گفت این طرح به نفع دشمن است.
رهبر انقلاب اسلامی، همه‌ی مردم به‌ویژه مسئولان و سیاسیون را به هوشیاری آگاهانه در مقابل نفوذ دشمن فراخواندند و خاطرنشان کردند: لازمه‌ی مراقبت این است که اگر دشمن با هدف ایجاد دودستگی در مردم، از فلان گروه یا فرد تعریف می‌کند، بی‌درنگ ابراز بیزاری و در مقابل او موضع‌گیری شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری سخنان امام رحمه‌الله مبنی بر اینکه «اگر دشمن از شما تعریف کرد، در رفتار و کارهای خود تردید کنید»، افزودند: این سخن، «دستورالعمل انقلاب» است، بنابراین باید در مقابل تعریف بیگانه، سریع موضع‌گیری کرد و دچار غفلت نشد.
ایشان تأکید کردند: لازمه‌ی اداره کشوری با این وسعت و پیش بردن امور مردمی به این بزرگی و رشادت، «هوشیاری، چشم باز و عزم راسخ» در مقابل دشمن است.
رهبر انقلاب، مسئولان و سیاسیون را همچنین به پرهیز از تکرار ادبیات سیاسی دشمن، به‌ویژه استفاده از تعبیر «تندرو» و «میانه‌رو» توصیه کردند و افزودند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، بدخواهان این تعبیر را به‌کار بردند و منظور آنها از تندرو کسانی است که نسبت به انقلاب اسلامی و تفکر و اصول امام پایبندتر و مصمم‌تر هستند و مقصود آنها از میانه‌رو کسانی هستند که در مقابل بیگانگان، تسلیم و سازش‌پذیرتر هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: کسانی که در داخل این تعابیر را به‌کار می‌برند باید معارف اسلامی را به‌دقت مطالعه کنند زیرا در اسلام، چنین تقسیم‌بندی وجود ندارد و میانه و وسط، به معنای «راه مستقیم» است، بنابراین در مقابل راه میانه، تندروی قرار ندارد بلکه منحرفین از صراط مستقیم قرار دارند. ایشان افزودند: در مسیر مستقیم ممکن است عده ای تندتر بروند و عده ای هم کندتر، که این اشکالی ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در ادبیات سیاسی بیگانه، به داعش نیز تندرو می‌گویند در حالی‌که داعش منحرف از اسلام، قرآن و صراط مستقیم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود گفتند: کسانی که در بیرون مرزها تعبیر تندرو را به‌کار می‌برند، مقصودشان جریان وفادار به انقلاب و حزب‌اللهی‌ها است، بنابراین در داخل باید مراقبت شود که با تکرار این تعابیر، هدف دشمن تأمین نشود.
ایشان با اشاره به اعتراف آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه در ایران هیچ میانه‌رویی وجود ندارد تأکید کردند: قاطبه‌ی ملت ایران طرفدار انقلاب هستند و بر انقلاب پافشاری می‌کنند، البته ممکن است برخی اوقات اشتباه و لغزش هم باشد اما هیچ‌یک از ملت ایران طرفدار وابستگی به آنها نیست.
رهبر انقلاب اسلامی به اهمیت چگونگی «انتخاب» نیز اشاره کردند و خطاب به مردم گفتند: نتیجه‌ی هرگونه انتخاب شما در این انتخابات اعم از انتخاب خوب و یا بد به خودِ شما باز خواهد گشت، بنابراین سعی شود که انتخاب درستی انجام گیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رضایت یا نارضایتی خداوند متعال را یکی دیگر از نتایج چگونگی انتخاب برشمردند و افزودند: تلاش شود تا انتخاب با دقت و بصیرت و با شناخت درست، انجام شود.
ایشان تأکید کردند: برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان حتماً از تدین، تعهد، وفاداری به انقلاب، ایستادگی در راه انقلاب، مرعوب نشدن در مقابل دشمن و عزم و شجاعت داوطلبان مطمئن شوید و سپس رأی دهید.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر برخی افراد را هم نمی‌شناسید نگویید که رأی نمی‌دهم بلکه باید با افرادی که نسبت به دین، تعهد و بصیرت آنها اطمینان دارید، مشورت کنید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه در این مسیر، راه، هدف و وظیفه و تکلیف روشن است، افزودند: اگر این کار بزرگ درست انجام شود، قطعاً در آن صورت، خداوند یاری خواهد کرد و نتیجه‌ی انتخابات هرچه که باشد، به نفع کشور خواهد بود.
ایشان گفتند: اعتقاد راسخ دارم که با وجود همه‌ی تلاش‌های بدخواهان، خداوند پیروزی نهایی را برای ملت ایران مقدر فرموده است و به فضل الهی دشمن نخواهد توانست به این انقلاب و نظام اسلامی ضربه‌ای وارد کند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از ایمان، صداقت و وفاداری و ایستادگی مردم نجف‌آباد در مسیر انقلاب اسلامی گفتند: مردم نجف‌آباد، در دوران نهضت اسلامی شور و شعور و فهم بالای خود را در حمایت از مبارزه نشان دادند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مقاطع مختلف به‌ویژه دوران دفاع مقدس بار دیگر رشادت، غیوری، ایستادگی و کارآمدی خود را به نمایش گذاشتند.
پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی،حجت‌الاسلام و المسلمین حسناتی امام جمعه‌ی نجف‌آباد با اشاره به رشادت‌ها و حماسه‌های مردم شهیدپرور این شهر در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۲۵۰۰شهید، گفت: مردم باوفای نجف‌آباد بر عهد و پیمانی که با اسلام و قرآن و با امام رحمه‌الله و رهبر فرزانه انقلاب بسته‌اند، تأکید دارند و تا آخرین قطره‌ی خون بر این عهد خواهند ماند.

 

پیامک‌های این دیدار
  • رهبر انقلاب: هر چه انتخاب کنید برای خود انتخاب کرده‌اید/ انتخاب خوب شما به خودتان برمی‌گردد، انتخاب با غفلت هم بدی‌اش به خودتان برمی‌گردد/ با اختیار و اراده، کار را درست انجام دهید/ مجلس و خبرگان هر دو مهم است.
  • رهبر انقلاب: در انتخابات سعی کنید کار را درست و با دقت و بصیرت انجام دهید تا هم خدا راضی باشد و هم به احتمال زیاد نتیجه خوب باشد/ بشناسید و انتخاب کنید/ آن‌جایی که نمی‌شناسید هم نگویید رأی نمی‌دهم، بروید سراغ کسانی که به دین و تعهد آنها اعتماد دارید.
  • رهبر انقلاب: اسلام طرفدار راه وسط و میانه است اما وسط از نظر قرآن مقابل تندرو نیست، مقابل انحراف است/ تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست/ منظور دشمن از تندرو کسانی است که در انقلاب مصمم‌ترند، حزب‌اللهی‌ها را می‌گویند و میانه‌رو را کسی می‌دانند که در برابر آنها تسلیم باشد.
  • رهبر انقلاب: از ادبیات سیاسی دشمن استفاده نکنیم/ دشمنان انقلاب از روز اول تعبیر «تندرو» و «میانه‌رو» را استفاده کردند/ از نظر آنها از همه تندروتر، امام بزرگوار بود؛ امروز هم بنده‌ی حقیر را از همه تندروتر می‌دانند.
  • رهبر انقلاب: همه باید مراقب نفوذ باشند/ وقتی می‌بینید دشمن برای ایجاد دودستگی از شما تعریف می‌کند بی‌درنگ ابراز بیزاری کنید/ شما که می‌دانید دشمن قصد تفرقه دارد، نگذارید/ امام گفتند وقتی دشمن از شما تعریف می‌کند، ببینید چه اشتباهی کرده‌اید/ برگردیم به کلام امام.
  • رهبر انقلاب: آمریکا بعد از مذاکرات یک نقشه برای منطقه دارد و یک نقشه برای ایران/ این برای ما روشن شده/ برای داخل، دشمن از نفوذی‌ها استفاده می‌کند/نفوذی حتماً این نیست که از دشمن پول گرفته باشد/ امام فرمودند گاهی حرف دشمن با چند واسطه از دهان آدم موجه شنیده می‌شود.
  • رهبر انقلاب: ملت ایران مجلسی می‌خواهد که علاج درد مردم را بشناسد/ مجلس متدین، متعهد و شجاعی که فریب ترفند دشمن را نخورد/ مجلسی که به عزت و استقلال اهمیت دهد و مقابل طمع قدرت‌هایی که دستشان از ایران کوتاه شده و می‌خواهند برگردند بایستد/ مجلسی که دولت را موظف به اقتصاد درون‌زا کند.
  • رهبر انقلاب در دیدار مردم نجف‌آباد: یکی از ترفندهای دشمن در انتخابات که در اینجا تکرار می‌کنند ایجاد دوقطبی دروغینی مانند مجلس «دولتی» و «ضد دولتی» است/ ملت نه مجلس دولتی می‌خواهد نه ضد دولتی؛ ملت، مجلس شجاع و متدینی می‌خواهد که با وظایفش آشنا باشد و مرعوب آمریکا نباشد.
  • رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار مردم نجف‌آباد: انتخابات در کشور ما قدبرافراشتن ملی است/ ملت با انتخابات، در برابر دشمن سینه سپر می‌کند و عرض اندام می‌کند/ وقتی دشمن مشاهده می‌کند که بعد از ۳۷ سال، با این همه فشار و تحریم‌های ظالمانه و تبلیغات غرض‌آلود و خسارت‌بار نتوانسته است مانع از بیعت مردم با نظام شود، عظمت انقلاب در چشم او هیبت پیدا می‌کند.



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.