بازگشت به صفحه کامل

فعال اقتصادی در شهرستان میبد مطرح کرد

استقرار بیش از 360 واحد صنعتی و بنگاه اقتصادی در شهرستان میبد


یکی از فعالین اقتصادی در شهرستان میبد از استقرار بیش از 360 واحد صنعتی و بنگاه اقتصادی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میبد خبر به نقل از فارس، مرتضی صفدری زاده پیش از ظهر امروز در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور که در تالار اندیشه استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرستان میبد بعد از مرکز استان رتبه پرجمعیت‌ترین شهرستان را به خود اختصاص داده است، گفت: شهرستان میبد درزمینهٔ صنعت و حضور مؤثر و پویای بخش خصوصی در عرصه اقتصادی نیز جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به وجود استقرار بیش از 360 واحد صنعتی و بنگاه اقتصادی، حضور سرمایه‌گذار بخش دولت در این شهرستان بسیار ناچیز است و طبیعتاً این توسعه شکل‌گرفته در شهرستان به‌واسطه مدیریت عالی شهرستان بوده است.

مدیرعامل شرکت کاشی باستان شهرستان میبد بابیان اینکه میبد سهم زیادی در پذیرش مهاجرین جویای فرصت‌های شغلی دارد که این نشان از مدیریت پویا و بسیار خوب مسئولین ذی‌ربط است، اظهار داشت: میبد می‌تواند طبیعتاً بیش از چیزی که تاکنون بوده پیشرفت داشته باشد و اصلی‌ترین عامل توسعه درون‌زایی و برون‌نگری این شهرستان حضور مسئولانه به بخش خصوصی است که در سایر شهرستان‌های استان نیز نقش مؤثری در اشتغال داشته و دارد و می‌تواند به‌عنوان یک الگوی موفق معرفی شود.

صفدری زاده در خصوص آثار تاریخی موجود در این شهرستان و ظرفیت گردشگری بالای آن، تصریح کرد: شهرستان میبد می‌تواند در بحث گردشگری و توسعه صنعت توریست که یک صنعت اشتغال‌زا و کم‌هزینه است نقش بهتری را ایفا کند.

این کارآفرین یزدی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های استان در شهرستان میبد در حال اتمام است که امیدواریم با توجه به اینکه خود هتل می‌تواند به‌عنوان یک مقصد گردشگری باشد، شهرستان میبد را به‌عنوان یک بیس توریسم معرفی کرده و در نظر گرفته شود.

وی ظرفیت‌های دانشگاهی بالا و وجود تمامی برندهای دانشگاهی در این شهرستان را از نشانه‌های بارز وجود نیروهای تحصیل‌کرده و متخصص دانست و یادآور شد: با توجه به سیاست‌های اخیر ترغیب سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت برای حضور در بحث کشاورزی مدرن و گلخانه داری می‌تواند تبعات خوبی را برای شهرستان در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت کاشی باستان شهرستان میبد در خصوص صنعت سرامیک و جایگاه ویژه شهرستان میبد در ایران و خاورمیانه، عنوان کرد: بیش از 40 درصد کاشی و سرامیک ایران در شهرستان میبد مستقرشده که حضور متمرکز این صنعت موجب شده تا این صنعت بومی گردیده و به‌نوعی ساخت ماشین‌آلات طرح کاشی و سرامیک اتفاق افتاده است که خود یک گام مهم محسوب می‌شود.

صفدری زاده با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه صنعت کاشی و سرامیک، گفت: عملیاتی شدن پایانه صادراتی کاشی و سرامیک توانسته نقش مهمی را در برطرف کردن مشکلات موجود در این شهرستان داشته است.

 این کارآفرین صنعت کاشی و سرامیک بابیان اینکه ما مشکلاتی را در صادرات کاشی سرامیک به کشورهای همسایه اعم از افغانستان، پاکستان و ... داریم که می‌توان به عدم ثبات در تصمیمات دولت عراق و نقش آن درگرفتن فرصت حضور تجار ایرانی در بازار اشاره کرد، افزود: به نظر می‌رسد با تقویت دیپلماسی اقتصاد در وزارت امور خارجه و کنسولگری‌هایی که در آن کشورها وجود دارند و پیشنهاد حضور بخش خصوصی در کنار این کنسولگری‌ها برای رایزنی‌های بهتر می‌تواند کمک کند تا ما بتوانیم بازارهای حداقل موجود خود را حفظ کنیم.

وی در پایان یادآور شد: همه دست‌اندرکاران نظام باید پای معقوله اقتصاد مقاومتی حضورداشته باشند و هرکدام از دستگاه‌های دارای ظرفیتی هستند که با ایفای نقش خود می‌توانند مؤثر باشند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.