بازگشت به صفحه کامل
کارشناس مسئول برق و مکانیک اداره کل استاندار استان یزد:

استاندارد عمده وسایل بازی‌ پارک بهاران میبد از اعتبار ساقط است


کارشناس مسئول برق و مکانیک اداره کل استاندار استان یزد از عدم استاندارد بودن بودن تعدادی از وسایل و تجهیزات بازی پارک بهاران میبد به علت اتمام اعتبار مجوز استاندارد خبر داد.

به گزارش میبد خبر، برای حفظ ایمنی و سلامت استفاده کنندگان از تجهیزات تفریحی، تجهیزات بازی و وسایل بازی از سال 1387 مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفته است.

کارشناس مسئول برق و مکانیک اداره کل استاندار استان یزد در گفت و گو با خبرنگار میبد خبر بیان داشت: نصب تجهیزات بازی در شهربازی و پارک ها منوط به ثبت آن در سامانه نظارت بر وسایل تفریحی است و این تجهیزات از سوی شرکت بازرسی که مورد تایید سازمان ملی استاندارد است بررسی و مجوز نصب به آنها داده می شود.

وی افزود: شهرداری ها موظند با بهره برداران و مالکینی قرارداد منعقد کنند که مجوز لازم را از استاندارد داشته باشند. در این راستا به دلیل حساسیت موضوع و دل نگرانی های استاندارد مبنی بر عدم ایمنی تجهیزات بازی و همچنین تاکید خطراتی که در کمین همشهریان عزیز است بطور مستمر وضعیت ایمنی و کیفیت تجهیزات مورد بررسی قرار گرفته و مراتب به اطلاع شهرداری ها، مالکین و بهره برداران می سد.

خلیل زاده با شاره به اینکه مردم دراستفاده از این تجهیزات باید دقت داشته تا از دستگاههای مجوز دار استفاده کنند، تصریح داشت: مالکین یا بهره برداران باید با نصب بنر بر روی تجهیزات مردم را از استاندارد بودن دستگاه آگاه سازند. مردم نیز با دقت در این زمینه سبب می شوند که فرهنگ استاندارد بالا رفته و بهره برداران نیز توجه بیشتری به امر استاندارد داشته باشند.

کارشناس استاندارد با بیان اینکه تجهیزات تفریحی قدیمی پارک بهاران میبد استاندارد نداشته و باید جمع آوری شود، اظهار داشت: دستگاههای جدید پارک بروز و استاندارد هستند فقط اعتبار آنها یکسال بوده و بهره برداران بایستی پیگیر تمدید مجوز استاندارد باشند که در برخی موارد در این امر کوتاهی کرده و برای بازرسی و بازدید دیر اقدام می کنند و این روند مدت زمانی طول می کشد.

وی در مورد اعتبار تجهیزات تفریحی پارک بهاران ابراز داشت: تجهیزات کشتی صبا دارای مجوز 97/8/15 و قطار کودک دارای مجوز تا تاریخ 97/12/5 و دستگاه کفگرد نیز تا تاریخ 97/8/15 دارای مجوز می باشند.

خلیل زاده اضافه کرد: تجهیزات استخر توپ غیر بادی، سازه بادی و ترامبولین دارای مجوز تا تاریخ 96/12/22 بوده که بازرسی مجدد انجام شده و مجوز جدید در دست اقدام می باشد. در این زمینه نامه تعطیلی تجهیزات تا زمان اخذ مجوز جدید به شهرداری میبد ارسال شده است. سرسره بادی دارای مجوز تا تاریخ 97/1/31 بوده و اعلام و اعلام تعطیلی تا صدور مجوز جدید به شهرداری میبد ارسال شده است.

کارشناس استاندارد گفت: تاب کودکان فاقد مجوز و پلمپ می باشد.

وی در پایان تصریح داشت: با توجه به تذکرات مستمر استاندارد و عدم توجه به آن، عواقب هر گونه استفاده غیر مجاز و بروز حادثه احتمالی، به عهده بهره برداران، مالکین و شهرداری خواهد بود.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.