بازگشت به صفحه کامل
واکنش تشکل های دانشجویی دانشگاه شیراز نسبت به حضور علی مطهری:

از حضور مجدد علی مطهری در دانشگاه شیراز استقبال می‌کنیم/تخریب فضای آزاداندیشی غیرقابل قبول است


تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز در بیانیه‌ای در خصوص حضور علی مطهری در دانشگاه شیراز اعلام کردند: به طور همه جانبه از فضای آزاداندیشی و تضارب آرا در دانشگاه حمایت کرده و از حضور مجدد مطهری در شهر شیراز و سخنرانی در دانشگاه شیراز استقبال می‌کنیم.

به گزارش  میبد خبر به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز در بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات پیش آمده برای حضور علی مطهری در دانشگاه شیراز واکنش نشان دادند. متن این بیانیه بدین شرح است:

 


دوشنبه ۱۸ اسفند بنا بود آقای دکتر علی مطهری نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به دانشگاه شیراز تشریف آورده و به ایراد سخنرانی با موضوع «اسلام و آزادی» بپردازند که متاسفانه پس از حضور دانشجویان در تالار حکمت، اعلام شد که برنامه لغو شده است. در این میان ذکر چند نکته ضروری است:

 

۱- پس از صدور مجوز حضور آقای مطهری در دانشگاه شیراز و موافقت هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاه شیراز، شورای تأمین استان فارس به ریاست استاندار و شورای تأمین شهرستان شیراز به ریاست فرماندار، جلسه‌ای گرفته و مخالفت خود را به صورت کتبی با برگزاری این برنامه به دانشگاه شیراز اعلام می‌کند و تامین امنیت سخنران و برنامه را مشکل قلمداد می‌کند. مدیریت دانشگاه شیراز اما با پافشاری بر برگزاری این برنامه در جهت خلاف نظر عالی ترین مرجع امنیتی شهرستان و خلاف قانون گام بر می دارد.

 


۲- از هفته های گذشته بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، پیگیر برگزاری مناظره‌ای دانشجویی پیرامون «سیاست خارجی و معیشت مردم» با حضور نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه و انجمن فرهنگ و سیاست در تالار فجر در ۱۸ اسفند بوده است. تمامی مقدمات قانونی این امر و مجوزهای لازمه اخذ گردیده بود و بسیج دانشجویی دانشگاه ضمن هماهنگی با انجمن فرهنگ و سیاست آماده برگزاری برنامه مناظره بود و تا واپسین دقایق باقی مانده تا برگزاری مناظره منتظر نمایندگان انجمن فرهنگ و سیاست در تالار فجر بود که متأسفانه نمایندگان انجمن مذکور در تالار حکمت خود را مهیای برنامه سخنرانی دکتر مطهری که هماهنگی های نهایی آن در واپسین روزهای منتهی به برنامه صورت پذیرفت، می‌کرده و از انجام مناظره سرباز زدند.


۳- متاسفانه انجمن فرهنگ و سیاست در برنامه سخنرانی دکتر مطهری نیز به ادامه قانون شکنی های خود پرداخت تا فضای تالار حکمت را متشنج نماید. دبیر این انجمن با ایراد تهمت هایی به دانشجویان حاضر در جلسه به دروغ پراکنی پرداخته و مقصر برهم زدن برنامه سخنرانی دکتر مطهری را دانشجویان حاضر در سالن اعلام می نماید.کذب بودن این ادعا زمانی ثابت شد که در پایان برنامه نیمه تمام دیشب، آقای حسینچاری، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه اعلام نمودند که آقای مطهری به خواست خود به دانشگاه نیامدند و سخنرانی خود را لغو کردند.



۴- امضا کنندگان این بیانیه از فضای تضارب آرا در دانشگاه استقبال کرده و اشتیاق کامل خود را برای حضور آقای مطهری در دانشگاه اعلام کرده بودند؛ اما متأسفانه حضور آقای دکتر مطهری در دانشگاه میسر نشد. لذا هر اقدامی در جهت خدشه به آزاداندیشی را محکوم نموده و از عدم حضور آقای دکتر مطهری در دانشگاه شدیداً ابراز تأسف می نماییم.

 

اما این فضای آزاداندیشی دروغین مدعیان جعلی آزاداندیشی در انجمن فرهنگ و سیاست زمانی مبین می‌‌شود که علیرغم تمامی تهمت‌هایی که دبیر این انجمن در تالار حکمت به دانشجویان نسبت داد حتی کمتر از یک دقیقه به نماینده دانشجویان فرصت داده نشد که حقایق را آن گونه که بود و نه آن گونه که می‌خواستند منعکس کنند. به هر حال از انجمنی که اکثر تصمیمات مهم خود را با خط گرفتن از یکی از صاحب منصبان جعلی دانشگاه اخذ می کند، این گونه اقدامات دور از ذهن نیست.



۵- در پایان بار دیگر به طور همه جانبه از فضای آزاداندیشی و تضارب آرا در دانشگاه حمایت کرده و از حضور مجدد آقای دکتر مطهری در شهر شیراز و سخنرانی در دانشگاه شیراز استقبال می کنیم و هرگونه اقدام در جهت تخریب فضای آزاداندیشی از سوی هر شخص، گروه و مجموعه ای را غیرقابل قبول می دانیم.



" والعاقبه للمتقین "
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

 

انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.