بازگشت به صفحه کامل

ادامه عملیات «نبل و الزهراء»؛ 100 موشک بر سر تروریست‌ها/ 2 روستای کردنشین هم پاکسازی شد


شب گذشته، برای تروریست‌های پیرامون نبل و الزهراء شب آرامی نبود. شبی پر از گلوله‌های متعدد و مختلف که مقدمات پاکسازی زمینی را فراهم کرد و مردم نیز به استقبال رزمندگان آمدند.

به گزارش "میبدخبر" به نقل از فارس، حدود 15 ساعت از شکسته شدن محاصره دو شهرک «نبل و الزهراء» در شمال غرب سوریه می‌گذرد اما این جبهه هنوز آبستن اتفاقات جدید خواهد بود.  ساعتی بعد از شکسته شدن محاصره، اولین گروه شامل نیروهایی ارتش سوریه، مستشاران سپاه قدس ایران، و مقاومت لبنان و عراق در شرق شهرک نبل و الزهرا مستقر شدند (جزئیات بیشتر).

به گزارش فارس، از آنجا که معبرِ بازشده به شرق نبل و الزهراء دارای حاشیه امنیت قوی نیست (نقشه زیر) و نیروهای مقاومت مطلع شدند که تروریست‌ها در روستای مایر (شمال شرق نبل) قصد ریختن آتش سنگین بر نبل را دارند، بنابراین شهرک مایر و ریتان در شمال و جنوب این معبر از همان ساعات اولیه شکست حصر، زیر آتش سنگین مقاومت قرار گرفت.

طبق گفته منابع میدانی گروه بین‌الملل در شهرک نبل، از شب گذشته تا صبح امروز، حداقل 100 راکت و موشک علاوه بر دهها گلوله خمپاره، «مایر» و «ریتان» را (که به مقر تروریست‌ها تبدل شده)، در هم کوبید، تا مقدمه‌ای باشد برای حمله زمینی به آن.

هنوز روشن نیست حمله زمینی چه زمانی آغاز می‌شود هرچند گفته شده بود که صبح امروز زمان آغاز عملیات زمینی برای پاکسازی روستای مایر است.

وضعیت جبهه نبل و الزهراء/ مشاهده اندازه بزرگ‌تر نقشه اینجا    

 

تعداد شهداء و مجروحان

در عملیات روز گذشته، نبل و الزهراء، 18 شهید دادند که سهم نبل پنج و سهم الزهراء 13 نفر بود. همچنین مجموعا 47 نفر از نیروهای مردمی دو شهرک نیز مجروح شدند.

طبق اطلاعات به دست آمده، برخی از این مجروح‌ها برای مداوا به سمت مناطق کردنشین اعزام شده‌اند.

پاکسازی دو روستای کردنشین

منابع میدانی اطلاع دادند که اخبار خوبی از همکاری نیروهای کُرد در روستاهای بالادستی نبل و الزهراء به گوش می‌رسد. همچنانکه شماری از زخمی‌ها به مناطق کردنشین اعزام شده اند.

علاوه بر این، در واکنش به شکسته شدن حصر نبل و الزهراء، نیروهای مردمی کُرد در شهر مهم «عفرین» در شمال غرب نبل و الزهراء، دو روستای «الزیاره» و «خریبه» از توابع منطقه «شیراوا» پاکسازی شد و نیروهای «جبهة النصره» از آنجا به عقب رانده شدند. عملیات پاکسازی کمیته‌های مردمی کرد تا این لحظه (تنظیم گزارش) ادامه یافته است.

موقعیت الزیاره در شمال نبل/ مشاهده اندازه بزرگ‌تر نقشه اینجا    

 

جنگنده‌های روس هر تحرکی را در اطراف منطقه می‌زنند

همچنین منابع میدانی در سطوح فرماندهی گفتند که اتفاقی که فوریه سال گذشته افتاد و ارتش سوریه به شکستن محاصره نزدیک شد اما تروریست‌ها موفق شدند معبر باز شده را قطع کنند، امسال تکرار نخواهد شد چرا که سال گذشته ترکیه دخالت کرد و سبب شد عملیات ناکام بماند اما امسال «با همکاری روس‌ها، دست ترکیه به شکل کامل از این منطقه قطع شد».

طبق این گزارش، جنگنده‌های روس مرتبا تحرکات افراد مسلح و حتی کامیون‌های سلاح و مهماتی که از مرز ترکیه وارد شود هدف می‌گیرند و نیروهای پیاده (شامل ارتش سوریه و متحدانش) نیز وضعیت میدانی روی زمین را تثبیت کرده‌اند و در حال توسعه میدان نبرد هستند.

یک عامل دیگر که سبب می‌شود ناکامی سال گذشته تکرار نشود، ابتکار عمل نیروهای متحد ارتش سوریه در باز کردن چند جبهه همزمان علیه تروریست‌های جبهة النصره و متحدانش است تا تمرکز آنان بر هم خورده باقی بماند؛ همچنانکه از مرز لاذقیه-ترکیه تا مرز شمال‌غرب حلب - ترکیه، پنج عملیات همزمان، تروریست‌ها را به خود مشغول کرده است.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.