بازگشت به صفحه کامل

جعفری دولت آبادی ابعاد جدید فساد باند سرخه را تشریح کرد؛

اختلاس ۸۰۰ میلیارد تومانی از یک بانک در "فساد بزرگ"


دادستان تهران درباره "فساد بزرگ" بانکی که اخیراً کشف و افشا شده،از جابجایی ۸۰۰میلیارد تومان در بانک ملت،بازداشت ۴متهم و بسر بردن چند متهم دیگر در خارج کشور خبر داد وگفت:در مورد نحوه اقدامات متهمان از وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی درخواست گزارش شد.

به گزارش " میبد خبر"؛ به نقل از " خبرگزاری رجا "، دادستان تهران درباره "فساد بزرگ" بانکی که اخیراً کشف و افشا شده،از جابجایی ۸۰۰میلیارد تومان در بانک ملت،بازداشت ۴متهم و بسر بردن چند متهم دیگر در خارج کشور خبر داد وگفت:در مورد نحوه اقدامات متهمان از وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی درخواست گزارش شد.

 
به گزارش رجانیوز، جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در نشست مشترک دادستانی تهران با مدیران سه زندان قزل حصار، رجایی‌شهر و تهران بزرگ، بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از طرح پرونده‌های اقتصادی و جرایم بانکی تأکید نمود و به چند پرونده‌ی مهم در این زمینه، از جمله پرونده‌ی بانک ملت اشاره کرد.
 
جعفری با اعلام اینکه موضوع این پرونده جابجایی هشتصد میلیارد تومان است، افزود: چهار نفر از متهمان پرونده بازداشت شده، اما چند متهم در خارج از کشور به سر می‌برند.
 
دادستان تهران ضمن اعلام اینکه در مورد نحوه اقدامات متهمان از وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی درخواست گزارش شده است، شکل‌گیری و رسیدگی به چنین پرونده هایی را از مشکلات موجود برای مراجع قضایی خواند و از مراجع نظارتی از جمله بانک مرکزی خواست که با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه، مانع تشکیل اینگونه پرونده‌ها شود.
 

ابعاد تازه از "فساد بزرگ" بانکی/پای 2 زن هم در میان است

جزئیات تازه از "فساد بزرگ بانکی" حکایت از حضور 2 زن در این پرونده دارد که حدود 600 میلیارد تومان از پول بیت المال را با خود از کشور خارج کرده اند و اکنون متواری هستند.

"فساد بزرگ" بانکی که چند روز بیشتر از اعلام دستگیری اعضای آن توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نمی گذرد ظاهرا متهمان زنی هم دارد که متواری شده اند.

در این پرونده در نخستین گام، علی رستگار سرخه ای مدیرعامل معزول بانک ملت و معاون بین الملل وی در این بانک از سوی سپاه دستگیر شدند. ضمن آنکه طبق اعلام سخنگوی دستگاه قضا علاوه بر رستگار سرخه و معاونش، 2 نفر دیگر هم بازداشت هستند و عده دیگری نیز تحت تعقیبند.

محسنی اژه‌ای می‌گوید: "در این پرونده 4 نفر بازداشت هستند و تعداد دیگری هم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند که برخی از آنها خارج  از کشور هستند. این پرونده که در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، در ارتباط با مسائل مالی تشکیل شده است اما صرفاً مربوط به بحث دریافت حقوق‌های نامتعارف نیست".

شنیده های تسنیم حکایت از حضور 2 زن در پرونده فساد بزرگ بانکی دارد. این افراد برای عملیات انتقال پول توسط مفسدان حاضر در پرونده انتخاب شده بودند.

یکی از این متهمان که هم اکنون متواری است، خانمی هندی می باشد که 250 میلیارد تومان پول را از افراد حاضر در پرونده فساد بزرگ بانکی دریافت کرده و تاکنون این پول را پس نداده است.

متهم خانم دیگری هم که در این پرونده حضور دارد همسر یکی از بدهکاران بزرگ بانکی می باشد که وی نیز 350 میلیارد تومان از اموال بیت المال را گرفته و هم اکنون متواری است.

"فساد بزرگ" بانکی مهمترین خبری است که در روزهای اخیر از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسانه‌ای شد ولی با توجه به هیاهوی حقوق‌های نجومی چندان مورد توجه قرار نگرفت.

مدیرعامل معزول بانک ملت احتمالاً یکی از عوامل اصلی این فساد بزرگ بانکی می‌باشد چراکه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دستگیری علی رستگار سرخه اعلام کرد که وی در جریان "کشف یک باند سازمان یافته فساد بانکی" دستگیر شده است.

یک روز پس از آن سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در توضیحی بیشتر درباره این دستگیری، منحصر بودن اتهام رستگار سرخه به موضوع حقوقهای نجومی را از اساس رد کرد و از مسئله بالاتری سخن گفت. فرمانده کل سپاه می‌گوید: "مردم تصور می‌کنند این دستگیری در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بوده است؛ قطعاً دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات بوده است، اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگ‌تر دستگیر شده است".

سرلشکر جعفری خبر جدید و مهمی درباره جزئیات این باند سازمان یافته افشا کرد و  گفت که "در این پرونده برخی سیاسیون نیز حضور داشته‌اند".

 

منبع: رجانیوز




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.