بازگشت به صفحه کامل
رییس بهزیستی میبد مطرح کرد

اجرای طرح فقر زدایی محلات با رویکرد اجتماع محور در میبد


رییس بهزیستی میبد گفت: طرح فقر زدایی محلات با رویکرد اجتماع محور در راستای توانمندسازی محله‌های هدف اجرا می‌شود.

سید محسن فلاح در گفتگو با خبرنگار میبد خبر از توانمند سازی ۳محله در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بهزیستی کشور طرحی با عنوان «فقر زدایی با رویکرد اجتماع محور» تعریف و در سطح چندین محله در استان با همکاری و مشارکت کلینیک‌های مددکاری اجتماعی به اجرا گذاشته است.

وی افزود: این طرح به صورت پایلوت و برای اولین بار از سال۸۸ در دومحله شاه جهان اباد و محله ده اباد با اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیون ریال اجرا شد و در اینده نزدیک در سومین محله شهرستان میبد در محله شهیدیه اجرا خواهد شد.

فلاح تأکید کرد: استفاده از مشارکت جامعه برای حل مسائل و مشکلات، یکی از رویکردهای مقابله با مسائل و آسیب‌های اجتماعی است.

وی در ادامه گفت: توانمند سازی افراد محلات به منظور کاهش فقر از طریق روش‌‎های مشارکتی و بر اساس تدوین و اجرای برنامه های مداخله‌ای از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌آید .

فلاح با اشاره به روند اجرای طرح در محلات عنوان کرد: پس از انتخاب محله‌های هدف طی فرآیند طراحی شده، افراد معتمد و خانواده‌های داوطلب ساکن آن محله‌ها از طریق مشارکت فعال و دریافت آموزش‌های لازم و با کمک کلینیک‌های مجری طرح، به طراحی و اجرای مداخلاتی در جهت کنترل فقر در محله خود اقدام می‌کنند.

رئیس یهزیستی میبد عنوان کرد: با اجرای این طرح ۲محله شاه جهان اباد وده اباد توانمندسازی شده‌اند، که امسال شاهد اجرای این طرح در محله شهیدیه نیز خواهیم بود.

وی درباره اهداف اجرای طرح فقر زدایی محلات بیان کرد: هدف از اجرای طرح توانمندسازی محلی، شناخت و ارزیابی مسائل و نیازهای محیط پیرامون در محله و توانایی برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم و پاسخگویی به مسائل و نیازها به صورت پایدار است.

فلاح در پایان ابراز داشت: آموزش افراد محلی و نمایندگان محلات و غیردولتی مرتبط با طرح، ارتقاء و نهایی کردن مدل آموزشی در خصوص توانمند سازی محلی به عنوان مرکز توسعه از دیگر اهداف مهم این طرح است.

لازم به ذکر است از سال ۸۷ این طرح در دو محله شاه جهان اباد وده اباد با تخصیص اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیون  ریال به مرحله اجرا درآمد که ساخت سالن ورزشی، راه اندازی خیابان خاتمی، درپوش جوی های آب، راه اندازی ایستگاه خط واحد، راه اندازی مهد کودک در محله شاه جهان اباد و ساخت صندلی ویژه سالمندان در محله، راه اندازی مرکز توسعه محلی، ساخت چندین پارک در محله با همکای شهرداری، تسطیح بلوار مطهری، دورسازی گلزار در محله ده اباد از مهمترین اقدامات این طرح به شمار می آید.

گفتنی است این طرح با کمک اداره بهزیستی، کلینیک مددکاری مهر پویا، مردم محلات و مسئولین محترم شهرستان نتیجه بخش و امکان پذیر است.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.