بازگشت به صفحه کامل
عضو موسسه آموزشی امام خمینی(ره):

«FATF» تحریم‌ها را علیه ایران «نقطه زن» می کند


عضو موسسه آموزشی امام خمینی(ره) گفت: پذیرش FATF عملا شرایط فشار اقتصادی بیشتر را به مردم تحمیل می‌کند.

به گزارش میبد خبر، حجت الاسلام قاسم روانبخش در تشریح FATF  و علت اصرار بر تصویب آن گفت: FATF در واقع یک نوع خودتحریمی است یعنی ما خودمان به دست خود اسباب و زمینه‌های فشار اقتصادی و تحریم را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در اصل آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ما نمی‌توانیم ایران را از پا در بیاوریم و براندازی انقلاب اسلامی یک چیز محال و غیرممکن است علت آن هم این است که انقلاب اسلامی در خانه خود محصور نمانده است و مانند یک آب روانی است که روز به روز زلال تر می‌شود.

روانبخش افزود: دشمنان ملت ایران  به این نتیجه رسیده اند که تنها راه شکست این انقلاب، بریدن شاخ و برگ های انقلاب است؛ شاخ و برگ هایی که امروز در یمن، لبنان، سوریه، عراق، نیجریه و غزه جوانه زده و در حال پیشرفت است اما در این حوزه هم با شکست مواجه شد، همانگونه که در جنگ ۵۱ روزه، ۳۳ روزه و ۸ روزه در برابر غزه نتوانست مقاومت کند.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان به این نتیجه و نقشه رسیده اند که توسط خود جمهوری اسلامی شاخ و برگ های انقلاب حذف شود؛ FATF یکی از طرح‌های دشمنان در همین راستاست که جمهوری اسلامی با پذیرش آن ملزم به شفافیت مالی است تا بتواند پشتیبانی‌های مالی مقاومت و جریاناتی را که در برابر استکبار ایستاده اند را در سراسر منطقه شناسایی و شریان حیات آنها را ببندد.

عضو موسسه آموزشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: ما در شرایط تحریم، مجبور به دور زدن تحریم و اقدامات ویژه برای حل مشکلات اقتصادی و واردات کالای های استراتژیک مورد نیاز کشور هستیم اما با پذیرش FATF  این امکان را برای دشمن فراهم می‌کنیم که به راحتی از روش‌ها و ارتباط های ما برای دور زدن تحریم مطلع شود.

وی اذعان داشت: یعنی ما با پذیرش  FATF عملا شرایط فشار اقتصادی بیشتر را به مردم تحمیل می‌کنیم چراکه ما تمام مراحل و مناسب دور زدن تحریم‌ها را در اختیار دشمن قرار می‌دهیم و عملاً کاری می‌کنیم که تحریم‌ها بر اقتصاد کشور اثر کند؛ با پذیرش FATF  در حقیقت تحریم‌های دشمنان را به تحریم نقطه زن تبدیل می کنیم یعنی تحریم را به سمتی سوق می دهیم که دقیقاً بر روی نقاط ضعف اقتصاد ما تاثیر بگذارد.

وی در تشریح شرایط حاکم بر مجلس گفت: عده‌ای از نمایندگان مجلس که در جریان هیچ چیز FATF  قرار ندارند و به صورت جریانی و فراکسیونی رای می‌دهند و عملاً با منافع کشور و انقلاب، حزبی و جناحی برخورد می‌کند و حتی اجازه بیان منطق و تحلیل درستی را هم در مجلس نمی‌دهند؛ آنچه به نظر می‌رسد تحلیل درست و کاملی از وضعیت FATF برای نمایندگان بیان نشده است.

  عضو جبهه پایداری ادامه داد: از طرف دیگر رئیس مجلس با یک روش دیکتاتور مآبانه مجلس را اداره می کند همانگونه که بدون توجه به یک ماه تلاش تخصصی کمیسیون برجام، این ننگ نامه را در ۲۰ دقیقه تصویب کرد و امروز هم با زور و فشار برای تصویب FATF تلاش می‌کند و طومار مردمی که توسط مردم امضا شده و توسط نمایندگان مجلس به مجلس آورده شده است را به باد تمسخر می‌گیرد و می‌گوید حرفتان را منطقی بزنید در صورتی که اصلا اجازه ارائه هیچ منطقی را در مجلس نمی دهد.

روانبخش تاکید کرد: تعلیق FATF در این اوضاع آشفته مجلس، دستاوردی محسوب میشود که تصویب یک سند خیانت را دو ماه به عقب می اندازد.

وی تاکید کرد: متاسفانه از یک سو مجلس شورای اسلامی به جای آنکه به ارائه راهکار و گذراندن قوانینی برای رفع مشکلات اقتصادی بپردازد وقت خود را بر روی لوایح و موضوعاتی می پردازد که حتی به ضرر انقلاب کشور است مانند مصوبه «پالرمو» که پس از تصویب مجلس، در بررسی شورای نگهبان مشخص شد متن ترجمه آن ۱۹ غلط املایی دارد.

 عضو جبهه پایداری تصریح کرد: از سوی دیگر دولت یازدهم و دوازدهم با کوتاه آمدن در مقابل دشمن در قضیه برجام به دنیا و به ویژه مستکبران فهماند که تحریم‌ها می‌تواند یک کشور را پای میز مذاکره بکشاند و می بینیم امروز وضعیت اقتصادی کشور بعد از ۵ سال تلف کردن وقت و بودجه کشور به چه وضعیتی دچار شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز هم دولت همان راه گذشته را پی گرفته است و به جای آنکه برای وضعیت اقتصادی کشور راهکاری بیندیشد، طرح هایی های مانند FATF را به مسئله اول کشور تبدیل می کند.

دبیر سیاسی نشریه پرتو در پایان گفت: آنچه که در رابطه با FATF در مجلس گذشت در حقیقت تلاش هماهنگ دولت و رئیس مجلس برای تصویب این لایحه بود.

انتهای پیام/

یزدرسا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.