بازگشت به صفحه کامل
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان يزد:

«نقش مردم در سرنوشت محلات» هدف اصلی طرح اجتماع محور بهزیستی است+ تصاویر


معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان يزد گفت: در طرح اجتماع محور بهزیستی نیازها در یک محله با همت و کمک جمعی اعضای آن محله همراه با آموزش، نظارت و ساماندهی که صورت می گیرد، مرتفع می شود.

محمد علی صادقی‌ پور در گفتگو با خبرنگار میبد خبر، در خصوص نهمین همایش پایگاه‌های سلامت استان یزد با موضوع «حس خوب زندگی» در میبد بیان داشت: هدف از برگزاری این همایش بررسی چالش‌ها و شناسایی مشکلات محلات بوده بنحوی که یک کار تمرینی و تیمی در سطح محلات با همکاری مردم صورت گرفته که پس از شناسایی مشکلات هر محله و اولویت‌بندی آن، براساس نیاز مردم همان محله برای رفع آن نیازها اقدام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز هر محله با محله دیگر فرق می‌کند نیازها در یک محله با همت و کمک جمعی اعضای آن محله همراه با آموزش ، نظارت و ساماندهی که صورت می گیرد ، مرتفع می شود.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان يزد اظهار داشت: رفع نیازها و به وجود آوردن حس خوب زندگی الزاما نیاز به صرف هزینه های هنگفت ندارد بلکه با نیاز سنجی که صورت می گیرد می توان همراه با آگاه ساختن مسئولین نسبت به نیاز محله ، با کمک خود مردم و گاهی با صرف هزینه هایی ناچیز با استفاده از ظرفیت های مردمی نیازها را مرتفع کرد.

صادقی در خصوص عنوان این همایش ابراز داشت: علت نام گذاری آن به این معناست که این نام معنای خوب درارتباط با خانواده وچگونه زندگی کردن دارد و جامعه ای می تواندسالم باشد که خانواده آن سالم باشدوچگونه زندگی کردن را باید به خانواده ها آموخت.

وی در پایان یادآور شد: شهرستان میبد باتوجه به آمار بالای موسسات و پایگاه های فعال  سلامت اجتماعی در محلات به عنوان شهرستان برگزار کننده همایش سه روزه انتخاب شده و این برنامه و نیازسنجی دربین مردم محلات فیروزآباد،شهیدیه،بیده،بفروئیه،یخدان وشاه جهان آباد انجام شد.

گفتنی است همایش آموزشی اجتماع محور موسسات و پایگاه‌های سلامت اجتماعی استان در راستای تقویت موسسات هم سو با بهزیستی ۲۶ لغایت ۲۸ آبان ماه در شهرستان میبد با حضور ۱۱۰ نفر از کارشناسان حوزه پیشگیری، موسسات هم سو و پایگاه‌های سلامت اجتماعی استان یزد در شهرستان میبد برگزار شد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.