بازگشت به صفحه کامل
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی:

«مالیات بر خانه‌های خالی» مسیری امیدوارکننده برای کاهش اجاره‌بهای مسکن


میرمحمدی با اشاره به اینکه طرح مالیات بر خانه‌های خالی مسیری امیدوارکننده برای کاهش اجاره‌بهای مسکن است، گفت: دولت در سال‌های گذشته هیچ کاری برای حل مشکل مسکن نکرد.

به گزارش میبدخبر، سیدجلیل میرمحمدی افزایش اجاره‌بهای مسکن را یکی از مشکلات امروز کشور دانست و گفت: دولت در طول هفت سال گذشته برای رفع این مشکل هیچ کاری را انجام نداده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت در طول این هفت سال نه مسکنی ساخت که به خاطر آن اجاره‌بهای مسکن کاهش یابد، نه اینکه زمینی در اختیار مردم قرار داد و نه نظارت درستی بر بازار داشت.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای که نقدینگی می‌تواند خود را نشان دهد در حوزه مسکن است، اذعان داشت: می‌بینیم که قیمت مسکن و اجاره‌بها در طول این سال‌ها افزایش شدیدی پیداکرده و برنامه اصولی و اساسی که نظر کارشناسی داشته باشد که می‌تواند در کوتاه‌مدت اجاره‌بها را کاهش دهد، یکی از مسیرها این است که ما تعداد قابل‌توجه قابل منزل خالی را شناسایی کنیم.

میرمحمدی اظهار داشت: تعداد قابل‌توجهی مسکن به‌خصوص در کلان‌شهرها داریم که با نگاه سرمایه‌گذاری خریداری‌شده نه به نگاه مسکن، به‌تبع با این نقدینگی بالا این موارد هم افزایش قیمت پیداکرده و مشکلی را برای کسانی که مسکن ندارند و اجاره‌نشین هستند ایجاد کرده تا مجبور به پرداخت اجاره‌های بالا باشند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک طرحی را مجلس به دنبالش است که در آن، خانه‌های خالی را شناسایی و برای این خانه مالیات قابل‌توجهی را در نظر بگیرند و برای شناسایی این خانه‌های خالی از همه مسیرها استفاده می‌شود. اگر این طرح تصویب شود فرد صاحب‌خانه یا باید برای خانه خالی خود مالیات قابل‌توجهی را بپردازد که در این صورت درآمدی برای دولت خواهد بود تا درزمینهٔ مسکن به کار گرفته شود و یا اینکه خانه‌های خالی که تعداد قابل‌توجهی هستند اجاره داده شوند و به‌تبع با اجاره دادن این خانه‌ها در سطح کشور شاهد کاهش اجاره‌بها نیز خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه بر طرح مالیات بر خانه‌های خالی کارهای کارشناسی در حال انجام است اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح شاهد کاهش اجاره‌بهای مسکن در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.