بازگشت به صفحه کامل
ربیست و سومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی/۶

«ح.ف.ه»: برای امضای مصوبه ۳ وزیر با هیچ کس ارتباطی نگرفتم/ عضو هیات مدیره بانک FIIB نبودم


متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی گفت: زنجانی ۲۰۰ میلیون تومان از پول خرید بنز S500 را داده و بقیه آن را خودم با فروش ماشینم پرداخت کردم

به  گزارش میبد خبر به نقل از فارس، متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی در ادامه دفاعیات خود گفت: قبل از بازداشت تهدید کردند که اگر این بدهی را ندهم بازداشت می‌شوم به خاطر همین چک دادم و ساختمان در حال ساختی را که داشتم به یک سوم قیمت فروختم.

وی گفت: دو روز بعد از دادن چک‌ها بازداشتم کردند و از آنها خواستم که چک‌ها برگشت نخورد اما چک‌ها را هم برگشت زدند.

در این لحظه قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: ظاهراً آقای زنجانی برای شما یک بنز مدل S500 خریده است که متهم گفت بدهی من به زنجانی از سال 88 و 89 شروع شده، پول بنز S500 را نیز در حدود 200 میلیون تومان زنجانی داده خودم هم یک بنز داشتم که آن را فروختم.

قاضی صلواتی گفت: شما به همراه آقای زنجانی به مالزی رفته و عضو هیأت مدیره بانک می‌شوید و بر اساس اظهارات مسئولان بانک ملت اداره این بانک بر عهده شما بوده که متهم در پاسخ گفت من عضو هیأت مدیره بانک FIIB نبودم و حتی یک مورد وجود ندارد که در خصوص این بانک کاری کرده باشم.

قاضی گفت: اما بر اساس اظهارات مسئولان بانک ملت شما و آقای زنجانی با 40 درصد سهام عضو هیأت مدیره بود که متهم گفت کسانی که در هیأت مدیره هستند نمایندگان سهامداران محسوب می‌شوند زمانی که 60 درصد سهام مربوط به بانک ملت و 40 درصد مربوط به بابک زنجانی بوده من چه نقشی داشتم.

قاضی گفت: درباره فروش گازوئیل به صندوق مشترک ایران و عربستان توضیح دهید که متهم ردیف سوم در این باره اظهار بی‌اطلاعی کرد.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: مگر می‌شود اطلاع نداشته باشید این فرد دوست شماست اما متهم در پاسخ گفت او دوست من نبود بلکه من در دفتر زنجانی با او آشنا شدم و هر کس چنین حرفی زده دروغ گفته است.

قاضی گفت: اماگفته‌اند این فرد توسط شما با زنجانی آشنا شده که متهم گفت دروغ است.

قاضی اظهار داشت: در این ماجرا فروشنده شرکت ISO بوده و تقاضای تنزیل LC می‌کند و 44 میلیارد تومان ال‌سی تنظیم می‌شود که متهم بار دیگر گفت اینها دروغ است و من در دفتر زنجانی با او آشنا شدم.

در ادامه قاضی صلواتی از متهم خواست تا در خصوص گشایش اعتبارات اسنادی برای خرید نفت توضیح دهد که متهم گفت: من با نفت ارتباطی نداشتم.

قاضی گفت: شما تمام صورتجلسات مربوط به گشایش ال‌سی‌های نفت را امضا کرده‌اید که متهم در پاسخ گفت من امضا نکردم و بر اساس اعترافات خانم «ف.د» امضاها اسکن می‌شده است. این امضاها اسکن بوده و من روحم خبر نداشت.

قاضی گفت: حرفتان قابل قبول نیست امضاها با اطلاع شما صورت گرفته که متهم گفت به خداوندی خدا این گونه نیست.

در ادامه قاضی صلواتی از متهم خواست در خصوص حضور خود در ساختمان بانک مرکزی در روز امضای مصوبه 7 تیر ماه سال 91 از سوی سه وزیر و رئیس سابق بانک مرکزی توضیح دهد که متهم گفت من در این زمینه هیچ نقشی نداشتم.

قاضی صلواتی گفت: اما این مصوبه با پیگیری‌های مؤثر شما به امضا رسیده است.

متهم در پاسخ گفت: من از چه کسی پیگیری کردم.

قاضی گفت: این سؤالی است که ما باید از شما بپرسیم.

متهم پاسخ داد: به خدا در این ارتباط حتی با یک نفر هم تماس نگرفتم و این حرفها تهمت و دروغ است.

قاضی صلواتی اظهار داشت: در بانک مسکن نقش شما پررنگ بوده به گونه‌ای که 442 میلیارد ین در حساب تأمین اجتماعی برای بردن سهام این شرکت‌ها واریز می‌شود که متهم پاسخ داد این ادعای کیفرخواست است که چنین چیزی صحت ندارد.




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.