بازگشت به صفحه کامل
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه یزد در پی اقدامات اخیر وزارت ارشاد

«جناب وزیر فرهنگ»؛ بیشتر از رهنمود های راه گشای امام راحل(ره) و رهبری معظم مستفیض شوید


وزیر محترم فرهنگ! آیا تحرکات شبه فرهنگی شما در وزارتخانه همان تحول و عظمتی است که امام عزیزمان از آن یاد میکردند؟ یا بهتر است پرسیده شود تا به حال گذرتان به مطالبات و بیانات گهر بار امام عزیزمان در حوزه ی فرهنگ افتاده است؟

میبد خبر؛ بسیج دانشجویی دانشگاه یزد در بیانیه ای ضمن بررسی اقدامات اخیر وزارت ارشاد مطالبی را به وزیر این بخش گوشزد کرده که متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:
 
آقای جنتی، از زمان روی کار آمدن دولت محترم تدبیر و امید(!) و تصدی پست مهم و حیاتی وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی جنابعالی، شاهد بروز حوادثی ناگوار و دون شأن مناسبات فرهنگی - انقلابی جمهوری اسلامی بوده ایم، از برداشتن ممیزی کتاب گرفته تا دعوت از شاعر منتسب به رژیم منحوس پهلوی در جشنواره شعر فجر انقلاب، اصرار بر رفع فیلترینگ شبکه جاسوسی فیس بوک، برگزاری نمایشگاه مد به سبک و ظاهر غربی، در تضاد با فرهنگ بومی و اسلامی و به طور مختلط و سرانجام اعطای مجوز به آلبوم تک خوانی زن بوده ایم که هرچند بحث پیرامون موارد مذکورو البته غیر مذکور فراوان است اما از حوصله ی گفت و گوی حاضر برون و خارج است.
 
جناب وزیر محترم! حرکت نهایی شما یعنی صدور مجوز به تک خوانی خانم سحر محمدی چه کمکی به فرهنگ اسلام و انقلاب کرده است؟ از منظر شما فرهنگ مورد نظر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را در کجا باید جست و جو کرد؟ به راستی فرهنگ مد نظر ایشان، چیزی جز فرهنگ انقلابی و اسلامی است؟ مگر جز این است که فرهنگ اسلامی الا از مصدر و منبع آن قابل دسترس نخواهد بود؟
 
جناب وزیر چه منابعی حیاتی تر و مهم تر از قرآن کریم، روایات، سیره معصومین و گفتار علمای دین می تواند فرهنگ را به سوی کمال خود رهنمون شود؟جناب آقای جنتی، صحت بیان و گفتار علما و مراجع در این است که تا مفهومی را واضح دریافت نکرده باشند، به نقد و بحث پیرامون آن نپردازند.
 
بنابر این جنابعالی بر طبق چه مستنداتی مراجع عظام و دلسوزان انقلاب و امت حزب الله را متهم به دریافت اخبار ناقص و کانالیزه شده می نمایید؟ گیریم، علم علمای اسلام به سر حد تشخیص تک خوانی حرام و تفکیک آن از آوازهای دسته جمعی حلالنمی رسد؛ افتضاح صادره از سوی خانم سحر محمدی را چه می گویید و چه برای گفتن دارید؟
 
سحر محمدي در مراسمي كه در لندن و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برپا شده بود، اعلام كرده است كه «در روز جهاني زن، حجاب خودم را كنار زدم تا به جهان اعلام كنم زنان ايراني نياز به آزادي دارند... ما را كمك كنيد !»
 
ناگفته نماند خانم سحر محمدی با هزینه ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتسب به جمهوری اسلامی افاضات فوق را بیان کرده اند!
 
جناب آقای جنتی، چندی پیش بازیگر سینمای ایران در جشنواره کن چنان حرکت زننده ای را از خود بروز داد که همگی ما چشممان به شما و دستگاه قضایی دوخته شده بود تا با حرکتی انقلابی، ادامه جنین روندی را از سوی هنرمندان غیر ارزشی غیر ممکن بسازید،که البته جز انفعال دستگاه قضایی و  موضع گیری فشل و انفعالی جنابعالی،حرکت قابل قبولی مشاهده نشد! و اتفاق فوق الذکر، دومین خنجری بود که در نتیجه انفعال سابق از سوی مسئولین ما در قلب فرهنگ این مرز و بوم فرو رفت! خداوند از سر تقصیرات همگی ما بگذرد...
 
جناب آقای دکتر جنتی، رییس جمهور محترم طبق روال معمول، وزارت خانه شما را به مثابه  سایر وزارت خانه های دولت از شرّ انتقاد های دلسوزانه مومنین، مصون داشته و بیان داشتند: امروز فرهنگ در اختیار کیست؟ چه مقدار از مسائل فرهنگی ما در اختیار وزیر [فرهنگ و ارشاد اسلامی] است؟ چه مقدار بودجه فرهنگی در اختیار بخش‌های فرهنگی دولتی است؟
 
آقای دکتر، با چنین سیاه نمایی هایی که از سوی رییس جمهور محترم نسبت به وزارت خانه جنابعالی صورت پذیرفت، دیگر چه نیازی به وزارت خانه ی شما وجود دارد؟ با این حساب بهتر نیست درب آن بسته باشد، چرا که هم به صلاح شما و آبروی دولت محترم و هم به نفع اسلام و مسلمین وهم به سود انقلاب می باشد.
 
چه خوب است همانگونه که از خط امام (ره) یاد می کنیم، اندکی از بیانات ایشان را به یاد حضرتعالی و دوستان مشغول در دستگاه فرهنگی جمهوری اسلامی بیاوریم که فرمودند: بزرگترین تحولی که باید بشود در فرهنگ باید بشود؛ برای اینکه بزرگترین مؤسسه‌ای است که ملت را یا به تباهی می‌کشد، یا به اوج عظمت و قدرت می‌کشد، برنامه‌های فرهنگی تحول لازم دارد، فرهنگ باید متحول بشود. این غیر از سایر ادارات است، فرهنگ؛ غیر جاهای دیگر است.
 
وزیر محترم فرهنگ! آیا تحرکات شبه فرهنگی شما در وزارتخانه همان تحول و عظمتی است که امام عزیزمان از آن یاد میکردند؟ یا بهتر است پرسیده شود تا به حال گذرتان به مطالبات و بیانات گهر بار امام عزیزمان در حوزه ی فرهنگ افتاده است؟ ان شاءا... که چنین باشد!
 
چه خوب است که در کنار محاسبه نفسی که انجام می دهید، مطلب فوق را در دستور کار خود قرار دهید و با معیار سنجش بنیانگذار کبیر انقلاب، عملکرد خود را محک زده و ببینید به راستی وزارتخانه ی فرهنگی دولت یازدهم،مردم و جوانان عزیز را به سوی شکوفایی انقلابی-اسلامی مورد نظر ایشان و رهبر معظم  انقلاب سوق داده است و یا بالعکس،موجبات خسران و تباهی اعتقادی ایشان را فراهم آورده است!
 
 
در پایان عرایضمان،به شما دولتمرد محترم توصیه می کنیم بیش از پیش از رهنمون های راه گشای امام راحل(ره) و رهبری معظم مستفیذ شوید و همچنین سکوت فرزندان انقلاب،مومنین و دلسوزان اسلام در قبال اهمال ها و امهال های موجود را بی تفاوتی تلقّی نکنید، چرا که مطمئناً با اهمال دوباره جنابعالی و دستگاه مرتبط، مردم شهیدپرور و انقلابی این مرز و بوم، وظیفه خود در اصلاح امور را چیزی مگر ساز و کار فعلی خواهند دانست و جهت حفظ اسلام و خون شهدا و آرمان های پیر خمین،به طریقی اولی عمل خواهند نمود.
 



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.