بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه موقت میبد:

«بصیرت» لازمه مردم ما در خصوص فضا سازی ها و اختلاف افکنی ها دشمن پس از حادثه منا است


حجت الاسلام غفوری در رابطه با اختلاف افکنی های دشمن، پس از حادثه منا، بصیرت را لازمه ی مردم در مواجهه با این نقشه های دشمن دانست.

به گزارش میبدخبر،امام جمعه موقت میبد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، با اشاره به بزرگی فاجعه منا، رقم خوردن این شرایط را امتحان سختی برای حجاج بیت الله الحرام و ضیوف الرحمان دانست.

حجت الاسلام غفوری گفت: اگر نگوییم در بستن راه حجاج، تعمدی در کار بود، این اتفاق، بسیار عجیب و مشکوک بود، و باید هیئت های حقیقت یاب از کشورهای اسلامی دقیقا بررسی کنند که چه اتفاقی افتاده و نتیجه را اعلام کنند و از آن طرف هم دولت عربستان هم مسئولیتش را در قبال این فاجعه بپذیرد و درصدد عذرخواهی جبران برآید.

خطیب جمعه میبد با شاره به سخنان رهبر انقلاب در نوشهر، بیان داشت: به محض اینکه هشدار قاطع رهبر ایران در جهان منتشر شد، صحنه تغییر کرد و وزرای عربستان رویه همکاری را پیش گرفتند و با وزیر جمهوری اسلامی درخواست ملاقات دادند، اما چرا آل سعود باید بعد از چند روز و پس از هشدار رهبر فرزانه انقلاب، سر عقل بیایند.

وی ادامه داد: انصافا دولت عربستان در این واقعه نشان داد که صلاحیت اداره حرمین شرفین را ندارد، و ملت ما و ملت های اسلامی انتظار دارند که حرمین شریفین و مخصوصا مراسم حج، توسط گروه بین المللی از کشورهای اسلامی اداره شود.

غفوری اظهار داشت: جان باختگان این حادثه اجر شهید را دارند و انسان غبطه میخورد به حال این شهدا که درحال رمی جمرات و در روز عید قربان و سرزمین عرفات، به سمت خدا پرکشیدند.

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد: بازماندگان این حادثه بدانند که در معرض امتحان بزرگی قرار دارند و این «نقص انفس» است که خدای متعال در قرآن به آن اشاره کردند و این امتحان هرچه دشوارتر باشد، اجرش بالاتر است، بنابراین با صبر و استقامت برای حفظ راه پیامبر و اهل بیت نقش خود را ایفا کنند والبته دولت هم باید علت این حادثه را پیگیری کرده و مقصرین را به جزای خود برساند.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان كرد : ما در حج امسال و در روز عيد قربان ، ۴۶۵ نفر قرباني داديم و شايد خيلي ها تصور هم نمي كردند، كه اعمال حج را هم به پايان نرسانند، بنابراين هر لحظه انسان بايد آماده باشد كه اگر از سوي ملكوت اعلي دعوت شد بتواند به راحتي در پيشگاه خدا حاضر شود .

وی در خصوص اختلاف افکنی های دشمن پس از حادثه منا اظهار داشت: پس از این حادثه بزرگ، دشمن دست به كار شد تا با پخش پيام هايي در فضاي مجازي به اختلافات بين عرب و عجم و شعيه و اهل سنت دامن بزند، مسئولیتی که در این شرایط متوجه ملت ماست «بصیرت» است، ما این اتفاق را از چشم اهل سنت نمی بینیم، بلکه از بی کفایتی آل سعود می بینیم که اهل سنت  هم امروز به دست آنها قتل عام می شوند. غفوری ادامه داد:حج میراث پیامبر و ابراهیم است و ما در سال های آتی حج را با قدرت برگزار میکنیم ولی پیگیری میکنیم که دیگر این اتفاق ها نیفتد.

 




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.